Publicitat
Publicitat

La teleassistència de la Creu Roja arriba al carrer

Un nou dispositiu mòbil facilita el contacte i envia la localització de l'usuari

El servei de teleassistència a domicili de la Creu Roja, que té més de 12.000 usuaris a Catalunya, es complementa des d'aquest dimarts amb un nou servei de teleassistència al carrer, anomenat teleassistència mòbil. Segons ha explicat durant l'acte de presentació el president de la Creu Roja a Catalunya, Josep Marquès, "l'objectiu és que els usuaris puguin sortir al carrer amb la mateixa seguretat a casa seva".

El nou servei s'utilitza des d'un dispositiu mòbil específic que, només prement un botó, connecta l'usuari amb el centre de coordinació de la Creu Roja. Igual que amb la teleassistència a domicili, el treballador que rep la trucada ja té tota la informació personal i mèdica de l'usuari, a més de les dades de contacte dels seus familiars. A més, el dispositiu envia la localització de l'usuari gràcies a un GPS i a la triangulació de les antenes de telefonia.

Segons ha explicat aquest dimarts Susanna Roig, directora de l'àmbit de gent gran i dependència de l'entitat, el nou servei es dirigeix a un públic molt més ampli que el de la teleassistència a domicili. Per exemple, persones amb alguna discapacitat o malaltia mental, que són totalment autònomes però poden necessitar assistència en un moment puntual. "Fins i tot els que per feina estan en un lloc aïllat", ha afegit Roig. La quota mensual és de 15 euros per als usuaris de la teleassistència a domicili i de 27,40 euros per a la resta.

Més continguts de