Societat 26/02/2013

El retorn del 'Titanic'

Un milionari australià sufraga la construcció del 'Titanic II', una rèplica exacta del vaixell accidentat. 40.000 persones s'han apuntat per participar en el viatge inaugural, l'any 2016

Ara
2 min

BarcelonaLa nit del 15 d'abril del 1912 va passar a la història de la navegació per culpa d'un iceberg i d'un vaixell. L'enfonsament del 'Titanic' va generar una llegenda que, un segle després, continua viva. Tant, que un milionari australià ha decidit sufragar la construcció d'una rèplica exacta del famós vaixell. El seu nom serà 'Titanic II' i l'objectiu és que estigui a punt per entrar en servei l'any 2016. Tot i que ja havia parlat de les seves intencions, Palmer ha confirmat que el seu projecte serà realitat. Ho ha fet aquest dimarts, en una multitudinària roda de premsa a Nova York.

Clive Palmer és un magnat australià que ha fet fortuna gràcies a l'explotació minera. Palmer fa temps que acarona la idea d'aconseguir que el 'Titanic' torni a navegar per les aigües de l'Atlàntic, però, aquest cop, completant la travessa que el seu antecessor no va poder fer realitat. Per aconseguir fer del projecte una realitat, Palmer ha creat una empresa, Blue Star Line, encarregada de finançar el projecte. El vaixell serà construït per CSJ Jinling, una naviliera de Taiwan.

Tot i que els materials no són els d'ara fa un segle, la intenció és que el 'Titanic II' sigui una rèplica exacta del seu antecessor. Comptarà amb nou cobertes i podrà acollir un total de 3.300 persones, 2.400 passatgers i 900 membres de la tripulació. La companyia ha difós imatges virtuals de com serà aquest nou vaixell, que reprodueix fidelment l'estètica i els espais de l'anterior, des de la sala de fumadors fins als banys turcs. La seva silueta, al mar, serà completament idèntica a la del seu germà gran.

Els seus promotors diuen que el 'Titanic II' serà el vaixell més segur de la història i que, aquesta vegada sí, completarà el viatge entre Southampton i Nova York en el que es considera un "homenatge" als que van morir aquella nit de primavera del 1912. "Aquesta vegada completarem el viatge", ha dit Palmer. De moment, la companyia ha rebut una allau de demandes: 40.000 persones s'han apuntat per poder ser abord en el viatge inaugural, encara sense data concreta.

stats