Publicitat
Publicitat

Consum

Estudi sobre 140 productes

Tres de cada quatre joguines han pujat de preu aquest any

La crisi no impedeix que tres quarts de les joguines siguin més cares que l'any passat en grans superfícies. Les diferències de preu entre centres són mínimes

Un estudi comparatiu de FACUA-Consumidores en Acción fet en sis grans superfícies comercials, i mirant 140 joguines d'una trentena de fabricants, ha conclòs que tres de cada quatre joguines han pujat de preu el 2010. Els establiments estudiats són Toys'R'Us, Alcampo, Carrefour, Eroski, Hipercor i El Corte Inglés.

D'altra banda, les variacions de preu entre centres, en el cas d'aquestes grans superfícies, són mínimes. En el 62% dels casos la diferència entre el més barat i el més car no supera el 2%. Només en un 6% de les joguines hi ha més d'un 10% de diferència, i en el 16% el preu és idèntic en tots aquests establiments. L'associació recomana, en qualsevol cas, que els consumidors comparin preus en tot tipus d'establiments, tant grans superfícies com comerços petits i mitjans.

FACUA també recomana que els compradors no es deixin portar pels anuncis que més capten l'atenció dels nens com a únic element per escollir les joguines, sinó que escullin joguines que fomentin la creativitat i el joc en grup, a més de rebutjar aquells la publicitat o presentació dels quals fomenti la violència o el sexisme.

Precaucions i demandes

L'associació també recorda als pares que no comprin joguines recomanades per a edats superiors a la del nen, o amb etiquetatge sense instruccions o advertències de seguretat en castellà o català. També demana a l'administració central i a la Generalitat que augmentin els controls sobre les importacions a les duanes i les vendes en establiments comercials, per evitar que entrin o per retirar al màxim de joguines possible que no compleixen els estàndards de qualitat europeus.

Etiquetes

Més continguts de