VIATGES
Societat 07/02/2011

El turisme xinès ha crescut un 40% a Catalunya

Autoritats i experts demanen més connexions aèries amb Àsia per poder fomentar aquest turisme. L'any 2010 hi haurà 100 milions de viatgers xinesos.

Thaïs Gutiérrez
2 min

BarcelonaEl turisme xinès ha crescut a Catalunya un 40% en els darrers cinc anys i a nivell estatal ha augmentat un 23% en el darrer any. El govern central preveu que les xifres no parin de créixer: s'espera que 300.000 turistes d'aquest país asiàtic visitin Espanya el 2012.

És, sens dubte, un dels mercats turístic que més creix, juntament amb la Índia, i les previsions diuen ho seguirà fent els propers anys. Segons l'Organització Mundial de Turisme (WTO) d'aquí a nou anys hi haurà 100 milions de turistes xinesos i 50 milions d'indis arreu del món.

Els experts reunits aquest matí en el II Congrés Internacional sobre Turisme Asiàtic, a Barcelona, han coincidit a assenyalar que totes aquestes xifres són molt positives i que cal aprofitar aquesta gran oportunitat de negoci per convertir Catalunya i l'Estat en un dels principals destins de viatge d'aquests milions de turistes.

Perquè la fórmula funcioni calen dues coses: agilitzar els tràmits per fer els visats i augmentar les connexions aèries directes. El conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, ha destacat que una de les prioritats és inaugurar nous vols directes des de Barcelona amb el Japó, la Xina, l'Índia i el sud-est asiàtic perquè actualment només hi ha connexió directa amb Pakistan i Singapur. Pel que fa als visats, el secretari general de Turisme i Comerç, Joan Mesquida, ha dit que cal una política "més àgil i flexible" perquè els visats no siguin una càrrega administrativa que impedeixin viatjar.

Amants del luxe

El turista xinès i indi és, segons els experts un bon comprador. Amants del luxe, són uns viatgers que es gasten els diners en bons hotels i en botigues de marques internacionals conegudes. Segons ha explicat aquest matí Liu Wuxiong, vicepresident de Xina International Travel Services -una de les agències de viatges més importants del país-, cal tenir present que la Xina és el segon país del món en número de multimilionaris i més del 70% tenen menys de 40 anys. La Índia, per la seva banda, és la vuitena potència quant a persones multimilionàries. Wuxiong creu que aquest és un sector en alça que suposa "una gran oportunitat per a tot l'Estat". La clau per atraure aquests visitants, ha dit, és "oferir-los experiències". Per això cal que la seva visita "no sigui només de fer fotos, cal oferir-li experiències inolvidables, luxoses, per assegurar el negoci" ha assegurat aquest expert.

stats