Publicitat
Publicitat

Uns 3.700 usuaris continuen sense gas al Poblenou

Un 20% del total de finques afectades per l'avaria han recuperat el subministrament i no hi ha data per a la total resolució del problema

Un 20% de les finques del Poblenou han recuperat aquest dilluns el servei de gas; tot i això, encara queden uns 3.700 usuaris afectats que esperen recuperar el servei en les properes hores. El tercer tinent d'alcalde, Antoni Vives, ha destacat l'evolució dels treballs, que ha qualificat com a "lents i laboriosos", i ha lamentat no poder donar un termini perquè el servei quedi restablert del tot.

L'Ajuntament manté activat el servei d'atenció social, amb el punt de referència de Can Felipa, i a més a més ha ampliat l'horari de dutxes al migdia i als vespres mentre duri la incidència. "Nosaltres ens posem a disposició de tothom que se senti desatès", ha volgut recordar el tinent alcalde. Mentre el barri es mou per restablir el servei al més ràpid possible, alguns veïns busquen alternatives per cuinar, poder dutxar-se i combatre el fred. Tres dels centre cívics dels barris han ofert les seves dutxes per a aquells qui ho necessitin, l'Ajuntament ha repartit un total de 16 calefactors i des del servei de teleassistència s'ha fet un especial control als usuaris de la zona afectada, sense cap incidència destacada.

Vives ha lamentat no poder donar un termini perquè es restableixi el servei del tot, ja que, "el procés és lent i costós perquè implica anar finca per finca". Per altra banda, Gas Natural Fenosa ha restablert ja el subministrament de gas a un total de 800 clients i ja ha posat en servei més del 60% de la xarxa afectada per la incidència.

En aquest moment, la companyia té desplaçades a la zona unes 400 persones que treballen amb l'objectiu prioritari de restablir el subministrament a tots els clients al més aviat possible. La companyia també s'està fent càrrec de les despeses vinculades a necessitats de menjar i calefacció que les persones afectades puguin tenir durant el temps que estiguin sense subministrament de gas natural i que poden reclamar presentant les corresponents factures.

Per la seva banda, el Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha dit aquest dilluns al matí al Parlament que podria investigar els fets. Després de presentar l'informe anual del 2011, Ribó ha dit que encara no ha rebut cap queixa de cap veí del Poblenou, però ha explicat que el tall de subministrament de gas, i fins i tot d'aigua i llum, entra dins de les seves competències i, per tant, ho podria investigar.

Més continguts de