Societat 19/09/2012

Retards a 70 trens de Rodalies al llarg del dia per la vaga encoberta

Les accions reivindicatives fora de la convocatòria de vaga de 24 hores de dilluns van començar el cap de setmana i aquest dimecres continuen afectant totes les línies. Al matí hi ha hagut molts més retards que a la tarda

Ara
2 min
El Govern demana a Foment el traspàs complet de Rodalies

BarcelonaLa vaga encoberta dels treballadors de Renfe ha continuat provocant retards a totes les línies de Rodalies al llarg de la tarda, tot i que amb una intensitat molt més lleu que al matí. Segons ha explicat a l'ARA un portaveu de la companyia, al llarg del dia uns 70 trens s'han vist afectats per retards, que Renfe atribueix a "accions reivindicatives" dels treballadors relacionades amb la vaga del dia 17.

Al matí els trens afectats pels retards (d'entre 20 i 30 minuts) han estat 63, mentre que a la tarda les demores han estat "molt puntuals", informa el portaveu.

Les línies R1 (Molins de Rei - Mataró - Maçanet), R2 (Sant Vicenç / Aeroport - Granollers - Maçanet), R3 (Barcelona - Vic - Puigcerdà) i R4 (Sant Vicenç - Martorell - Barcelona - Manresa) han patit retards, i la més afectada ha estat la R3, perquè és la que compta amb menys freqüència.

Aquest dimarts, les protestes dels treballadors també van provocar retards d'entre 20 i 30 minuts a totes les línies de Rodalies Renfe, segons va confirmar a l'ARA un portaveu de l'empresa. Les accions reivindicatives fora de la convocatòria de vaga de 24 hores de dilluns van començar dissabte i es van prolongar durant tot el cap de setmana. La vaga de dilluns també va incloure el metro i els autobusos de Barcelona, que van funcionar amb normalitat durant el cap de setmana i van tornar a fer-ho dimarts.

Una altra font del sector va detallar a l'ARA dimarts que els maquinistes de Rodalies Renfe es neguen a agafar els trens fins que no han complert escrupolosament els descansos establerts reglamentàriament. Aquesta negativa no és habitual, ja que els descansos normalment s'adapten als horaris de sortida per garantir el bon funcionament del sistema. Si els trens no surten a l'hora prevista, es van acumulant els retards, es desquadren els horaris i això acaba provocant demores encara més prolongades.

stats