Publicitat
Publicitat

Entra en funcionament el sistema de velocitat variable a l'AP-7, l'AP-2 i la B-23 al tram Martorell-Molins de Rei

Les limitacions oscil·len entre els 80 i els 120 km/h que indiquen els 110 panells de trànsit

El sistema de velocitat variable entra en funcionament aquest dilluns a l'AP-7, l'AP-2 i la B-23 al tram Martorell-Molins de Rei-Diagonal en els dos sentits de la circulació, fins ara en proves. La mesura és de compliment obligat i, per tant, els conductors hauran de respectar les limitacions anunciades per les noves senyalitzacions lluminoses, que podran oscil·lar entre el valor màxim de la via de cada tram (120 km/h, 100 km/h o 80 km/h) i la meitat del valor (60 km/h, 50 km/h o 40 km/h).

La implantació del sistema a aquest tram s'ha fet en dues fases amb un pressupost de 3 milions d'euros. El conseller d'Interior, Felip Puig, va dir aquest dissabte que el sistema comporta una gestió del trànsit "segura, econòmica i moderna".

Segons les dades del Servei Català de Trànsit, el tram de la B-23 entre Diagonal i Molins de Rei té 110 panells de velocitat variable, 27 estacions de presa de dades, 12 càmeres i 4 radars.

El tram de l'AP-2 i l'AP-7 entre Molins de Rei i Martorell té 124 panells de velocitat variable, 183 panells aspa-fletxa, 29 estacions de presa de dades, 9 càmeres, un radar i un equip de mesura de qualitat de l'aire, ubicat a Molins de Rei.

Aquesta nova instal·lació s'afegeix al sistema de velocitat variable ja existent a la C-31 i a la C-32, als accessos sud de la ciutat de Barcelona, que es va posar en marxa el 15 de gener del 2009.

Més continguts de