Publicitat
Publicitat

SETMANA DE LA MODA CATALANA Reportatge

Com ens vestirem a la tardor? Anticipa't!

Gener és sinònim de passarel·les, grans capçaleres de moda i blogs que treuen fum anunciant les tendències que vindran. Prescindit de la primavera i l'estiu, The Brandery exhibeix el que les marques nacionals i internacionals proposen per a la tardor-hivern del 2011 i 2012. Els compradors i els amants de la moda no prescindeixen de la cita.

"Les tendències es poden definir amb dos o tres anys d'antelació, però també es tenen en compte les bubble up , que són les tendències que crea una marca puntera de Dinamarca, el que es porta al carrer de Tòquio o els models que trobes en un concert", apunta Isabel Mesa, directora de WGSN Espanya i Portugal. L'empresa subministra informació, anàlisi i inspiració en línia a empreses de moda, disseny, retail i consum. El seu estand al The Brandery, construït a partir de volums cúbics, amaga les tendències que vindran; el visitant, a mesura que les descobreix, pren nota. "L'objectiu és anticipar-se al concepte del consumidor, saber què influirà en el terreny de la música, els estampats, els teixits o l'arquitectura ", apunta Mesa. Louis Vuitton, Gucci, H&M, Volkswagen i Cirque du Soleil són alguns dels seus clients, que tenen en les investigacions de senyals de WGSN un element de referència a l'hora de crear els seus productes.

El 'look' militar resisteix
Milà i París, en el marc de la Setmana de la Moda Masculina, ja han marcat tendències. Les formes anguloses i desestructurades i el look militar resisteix el pas del temps, com l'estil campestre d'inspiració britànica, que ara incorpora elements més folk.

L'estil minimalista s'arrapa al cos i deriva cap a un aire més futurista. En general no es perceben grans canvis en les tendències: si n'hi ha una que funciona i té acceptació, s'expandeix i evoluciona incorporant nous elements.

The Brandery també recull aquestes tendències i es converteix, amb la presència de l'observatori WGSN, en un petit laboratori atent als canvis i als moviments dels fashionistes . Alguns visitants accedeixen al joc de pistes: volen comprar el que surt a les revistes de moda i els blogs, volen encertar-la i segueixen els experts. Potser aposten per tendències amb noms com Fals real , 360º o El teu espai.

El negre i els tons brillants
Enganyar l'ull, estimular la percepció i aparentar el que no és. El Fals real vol suggerir-ho a partir de materials de luxe que semblen falsos. És l'estil que més innova i explora les textures, els colors i les proporcions. El negre i les tonalitats mat es combinen i contrasten amb els tons brillants. Com queden, aquestes peces? Defineixen la silueta neta, tot i que les formes anguloses hi tenen cabuda.

La segona de les macrotendències és sinònim de comoditat i moviment. La línia 360º s'ha definit com el look antimoda per la forma de peces, suaus i drapejades. La figura s'arrodoneix i arriba a suggerir una tercera dimensió gràcies a la caiguda i el moviment de la roba. L'explorador urbà, que inspira la tendència, llueix peces desestructurades i fins i tot futuristes. A més s'hi incorporen elements folk.

I en accessoris com les sabates, el pèl i les puntades seran els protagonistes.

El teu espai és la tendència amb els dissenys més funcionals i versàtils, una evolució dels uniformes de treball i el look militar. La inspiració arriba dels anys vint i trenta, d'aquí que el resultat siguin models andrògins o tirant a masculins. Les grans butxaques, les tanques de cuir amb aspecte tècnic i la superposició de capes transfereixen a la roba la idea de mòdul.

Qui decideix què vestim
Observatoris de tendències com WGSN, que "ha permès canviar el panorama de la indústria retail i ha ajudat a consolidar el model de moda ràpida, el close to season ", com reconeix Mesa.

La confirmació que darrere de les tendències hi ha de grans equips de treball multidisciplinars -des de periodistes especialitzats a dissenyadors, passant per sociòlegs, experts en màrqueting i en retail - que analitzen i contrasten la informació des de diferents punts del globus, d'Àsia a Europa, trenca amb la visió romàntica de la tasca dels coolhunters , que fan fotos i cacen les últimes tendències als llocs de moda. La bola de cristall per decidir què és moda també queda desmentida. Les marques i els venedors necessiten saber si es portaran els marrons i les flors. L'aposta pels negres i les tatxes pot ser un mal negoci.

Al saló es pot ensumar què influirà en el comportament futur del consumidor en els estampats, els teixits o l'arquitectura.

Més continguts de