Societat 15/09/2014

Guia per saber quin bus ens convé agafar a partir d'avui: canvis en les línies de TMB el primer dia del curs escolar

Barcelona estrena avui dilluns quatre recorreguts i arriba a les 13 línies

Ara / Acn
2 min
Pànol de la nova xarxa d'autobusos de TMB que s'estrena el 15 de setembre

BarcelonaBarcelona compta a partir d'avui, dilluns 15 de setembre, just el dia que comença el calendari escolar, amb tres noves línies d'autobús de la nova xarxa ortogonal i l'ampliació del recorregut d'una quarta línia. D'aquesta manera, la nova xarxa compta amb 13 línies, gairebé la meitat del total previst, i es calcula que transportarà un 35% de tots els usuaris de bus en dies feiners, uns 220.000. TMB ja ha començat a desplegar una campanya informativa per als passatgers. Aquests són els quatre nous recorreguts:

  • V15 (Barceloneta - Vall d'Hebron). La nova línia vertical passarà per Via Laietana, passeig de Gràcia, Via Augusta, Balmes i el passeig de la Vall d'Hebron. Substitueix les línies 16 i 17.
  • V27 (Passeig Marítim - Canyelles). Passarà per avinguda Icària, passeigs Taulat i Calvell, carrers Bac de Roda i Espronceda, carrer Felip II i passeig Fabra i Puig. Substitueix la línia 71 i fa que la 36 canviï lleugerament el seu recorregut al Poblenou.
  • H14 (Paral·lel - Sant Adrià). La nova línia horitzontal passarà pel passeig Colom, el Parc de la Ciutadella, els carrers Pallars i Llull o Almogàvers i Pujades, i Cristòbal de Moura. Substitueix part de l'H16 i de la 141. La línia 143, entre La Pau i Sant Adrià, deixa de circular caps de setmana i festius.
  • H16 (Zona Franca - Fòrum). Passarà pel passeig de la Zona Franca, la Gran Via, Sepúlveda i Floridablanca, les places Universitat, Catalunya i Urquinaona, el passeig Lluís Companys, els carrers Pujades i Marina i acabarà pels passeigs Calvell i Taulat. Substitueix en bona part el recorregut que farà a partir d'ara l'H14 i la 141, i totalment la línia 9. La línia 41 escurça el trajecte i acabarà a la ronda de Sant Pere.

Aquests quatre nous eixos sumen 42,3 quilòmetres de longitud i 235 parades. L'H16 i la V15 travessen el centre de la ciutat, on es crearan noves àrees d'intercanvi a la places Universitat, Catalunya i Urquinaona, i a Gran Via amb Roger de Llúria. També hi ha enllaç directe a la mateixa parada de les línies H14 i H16, al tram solapat del carrer Pujades.

Les actuals 13 línies de la nova xarxa conformen una malla de 128,6 quilòmetres, amb 35 àrees d'intercanvi amb intervals de 5 a 8 minuts entre les 7 del matí i les 9 del vespre. Per posar a punt aquestes línies, durant l'estiu s'han construït o desplaçat més de 100 parades, s'han senyalitzat uns dos quilòmetres de carril bus nou i s'han instal·lat semàfors específics per a busos.

Per informar els usuaris, entre el 5 i el 20 de setembre hi haurà més de 250 informadors en unes 600 parades durant 7.700 hores, repartint fullets i atenent consultes. S'ha obert una pàgina web específica, www.novaxarxabus.bcn.cat, i hi haurà senyalització específica a les marquesines, informació per les xarxes socials i el telèfon 010 i publicitat.

El director general d'autobusos i coordinador general de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Jaume Tintoré, ha explicat que la velocitat comercial dels autobusos s'intenta augmentar mitjançant més carrils bus i prioritat semafòrica.

Respecte a les queixes de falta de freqüència el cap de setmana, Tintoré ha dit que si s'augmenta s'haurà de reduir la freqüència els dies feiners, perquè no es pot augmentar la despesa de conductors i vehicles, i que el més important és que la freqüència sigui regular.

stats