Publicitat
Barcelona 19ºC
Girona 20ºC
Lleida 22ºC
Tarragona 22ºC
Palma 18ºC
València 23ºC
2
votos

Santino, la mona que llança pedres, aprèn a amagar-les per sorprendre els visitants del zoo

Un ximpanzé de Suècia desenvolupa estratègies complexes per despistar el públic

  • Santino, el ximpanzé que amaga les pedres Santino fa veure que es distreu amb una poma

  • Santino, el ximpanzé que amaga les pedres Santino avança amb la poma per distreure els visitants...

  • Santino, el ximpanzé que amaga les pedres ... però té la pedra a punt de llançar

  • Santino, el ximpanzé que amaga les pedres Les fletxes assenyalen els llocs on Santino amagava les pedres

  • Santino, el ximpanzé que amaga les pedres Sota aquest munt de farratge, Santino hi ha amagat una pedra

  • Santino, el ximpanzé que amaga les pedres El ximpanzé, amb una pedra

Santino, un ximpanzé que es va fer famós el 2009 per polir i preparar amb cura cada matí les pedres que després llançava contra els visitants del zoo on viu a Suècia, s'ha superat a si mateix i s'ha convertit en un mestre de l'engany.

Els cuidadors del zoo de Furuvik, al nord d'Estocolm, s'han quedat ben parats. Ara han descobert que el primat es fa l'orni per agafar desprevinguts els visitants. El ximpanzé, de 34 anys, com que sap que els visitants ja estan alertats que és un expert llançador de pedres i els seus atacs ja no tenien cap mena d'efecte, ara a banda d'allisar les pedres, ha començat a amagar-les sota el farratge o darrere uns troncs d'arbres.

L'estudi d'aquest comportament suggereix que els ximpanzés tenen l'habilitat d'anticipar les accions dels altres i de planificar una estratègia innovadora, segons els científics de la universitat sueca de Lund, que publiquen els resultats en l'última edició de la revista 'PLoS One'.

Perquè els visitants es confiïn i els pugui agafar desprevinguts, Santino ja no exhibeix una actitud agressiva i d'excitació moments abans de l'atac. Ara es fa el despistat i fa veure que fixa la seva atenció en una altra cosa, com ara una poma, per no donar temps als visitants a retrocedir.

Els científics que van estudiar Santino el 2009 van tornar a observar el ximpanzé el maig del 2010 durant la pretemporada del zoo, que només està obert al públic en general entre els mesos de juny i agost.

El 2011 Santino no va poder dedicar-se a la seva activitat preferida perquè es va lesionar el maluc al començament de la temporada i no va voler sortir del seu recinte tancat.

Aquest és el primer cas conegut d'aquesta mena de planificació, ja que el llançament espontani de pedres o altres objectes contra la gent és una cosa normal en els zoològics.

Santino va néixer el 1978 en un zoo de Munic (Alemanya) i va arribar amb cinc anys al zoo de Furuvik, a Gävle, una ciutat a uns 170 quilòmetres al nord d'Estocolm.

Per la seva edat és un ximpanzé madur, però aquests animals en captivitat poden viure fins als seixanta. Li queden molts anys per seguir sorprenent-nos amb noves estratègies.

Eliminar aquest article de "llegir més tard"

PUBLICITAT

Els X Games, a Barcelona

Publicitat
Publicitat

ARA PREMIUM

Publicitat

Blogs de Societat