Publicitat
Publicitat

A LA XARXA

Google s'acosta al model Jobs d'obessió pel control total

L'antiga abanderada dels sistemes oberts pot canviar d'estratègia

Darrere el minimalisme del cercador de Google s’hi amaga una de les empreses més omnipresents del món. Els logaritmes creats per Larry Page i Sergei Brin fa poc més d’una dècada s’han transformat en un gegant que, de manera sigil·losa, s’ha convertit en un fabricant d’aparells. Google s’assembla cada vegada més a Apple. Què busca en el món del hardware?

A l’ala oest del Mobile World Congress no hi havia ni rastre de la marca Google. Però els entesos sabien de sobres que eren dins el territori del totpoderós cercador. Els dos estands més grans d’aquella zona eren els d’Android i Motorola. El primer és el sistema operatiu de mòbils creat per Google, i pel que fa a Motorola Mobility, va ser comprada per Google al mes d’agost.

Google porta al seu ADN l’esperit emprenedor. Des dels seus inicis la companyia ens ha obsequiat amb multitud de serveis i aplicacions (Gmail, Maps, Docs, YouTube, Chrome...) que, a més a més de ser útils, vestien el negoci principal: la publicitat contextual. Amb Android com a bandera, la seva entrada als mòbils ha anat de la mà d’unions estratègiques amb fabricants com HTC i d’oferir un sistema operatiu obert. Però des de fa un parell d’anys la companyia de Mountain View ha fet un pas endavant ficant-se en negocis que s’allunyen clarament del software. Google ha fet proves com a operador de telecomunicacions construint una xarxa de fibra òptica pròpia a Kansas City per donar servei comercial de banda ampla a particulars.


De Google TV a Wallet

També s’ha llançat al llaminer món de la televisió amb Google TV, un cercador de continguts i sistema d’aplicacions audiovisuals que funciona amb aparells fabricats per Sony i Logitech. Recentment alguns mitjans americans assenyalaven que la companyia podria anunciar la fabricació d’un reproductor de música d’alta fidelitat per a la llar –connectat a internet i en streaming–. Google també ha estat un dels impulsors del pagament electrònic i a través del mòbil amb Google Wallet.

L’interès de Google per atacar el mercat de l’electrònica de consum –i ampliar el seu domini al mòbil i les aplicacions– l’acosten de manera més que evident a Apple. Google fa passos per controlar tota l’experiència d’usuari dels seus productes, una manera de fer molt pròpia de Steve Jobs. La diferència amb Apple, que constantment presumeix del seu jardí privat, és que Google s’ha venut a si mateixa com una empresa oberta i col·laborativa, i ara juga amb foc.

De totes les incursions en el hardware, la més arriscada és Motorola. Google mai ha amagat que podrà fabricar mòbils i tauletes amb tecnologia pròpia. Caldrà veure què diran els actuals valedors d’Android –sobretot Samsung– si Motorola (és a dir, Google) amenaça el seu mercat.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT