PROPOSTA 4
Suplements 25/04/2015

Passar de la T-Mobilitat a la T-Ciutat

1 min
PASSAR  DE LA  T-MOBILITAT  A LA T-CIUTAT

Barcelona ha d’aprofitar l’oportunitat que brinda la nova T-Mobilitat per anar més enllà. Podria impulsar-la com una targeta de ciutat que permeti als barcelonins centralitzar diferents serveis, com ara el préstec de llibres a la biblioteca o pagar l’aparcament als parquímetres del carrer. Tot en un sol carnet. La T-Mobilitat és el sistema de pagament intel·ligent pensat per al transport públic que enterrarà les actuals targetes magnètiques (T-10, T-50/30 o T-Mes) i que està previst que engegui la fase de proves aquest mateix any i que entri en servei a Barcelona de manera progressiva el 2016. Per tant, el 2025 ja ha d’estar completament consolidat. Això suposarà un canvi radical en la manera com es paga el transport: els usuaris podran tenir un compte de transport públic intel·ligent que vagi carregant els viatges al seu compte personal i que faci descomptes en funció de l’ús o dels tipus de trajectes que faci en els diferents transports. La proposta per a la Barcelona del 2025 podria anar un pas més enllà: fer que aquesta targeta no limiti el seu ús al que és purament transport i en la mesura que la tecnologia ho permeti es converteixi en una mena de carnet dels barcelonins. Aquesta T-Ciutat podria servir per pagar el Bicing però també, per exemple, per regular l’entrada a recintes com el Parc Güell. La T-Mobilitat està gestionada per una suma de privats i si passés a concebre’s com a T-Ciutat caldria garantir el control públic del servei i ser molt estrictes en la garantia de la privacitat en l’ús de les dades.

stats