Publicitat
Publicitat

Barcelona acull per primer cop Webvisions, una trobada sobre nous mitjans originada a Portland

L'increïble Hulk per dins i per fora

Els científics formen part sovint de la creació cinematogràfica. Ho fan com a assessors o supervisors de creacions com ara l'anatomia del Hulk de la segona entrega de The Avengers , segons explica Jeff White, director d'efectes especials a Industrial Light & Magic, de Lucas Film. White que va ser a Barcelona durant la conferència internacional WebVisions, que explora el futur del desenvolupament i el disseny web i mòbil. Aquesta conferència va néixer als Estats Units el 2001, a Portland, Oregon, i ha aconseguit reunir reconeguts i visionaris experts en el sector. També se celebra a Atlanta, Nova York i Chicago. I aquest any, per primer cop, a Europa, a Barcelona, a la Universitat Pompeu Fabra.

Una pell creïble

Els nous softwares permeten no només inventar personatges increïbles, sinó també construir versions digitals dels actors increïblement versemblants. Jeff White va explicar amb detalls la transformació de l'actor Mark Ruffalo, que interpretava Bruce Banner, el científic que en els seus experiments s'exposa a les radiacions que fan que pateixi mutacions i que, davant certs estímuls, es transformi en un gegant verd. Jeff White va explicar la sofisticada tècnica que van fer servir per aconseguir que la pell verda de Hulk sigui el màxim de real i creïble. Van haver d'obtenir més de 600 preses amb il·luminacions diferents del rostre de l'actor, amb plans molt detallats de la seva epidermis, fins al punt de captar els porus de la pell i fer-lo suar per què fos com més autèntic millor. Per fer créixer el seu cos de manera creïble es va comptar amb la intervenció de científics que els van assessorar sobre anatomia, explica White. La seva feina va començar per l'esquelet, va continuar pels músculs i va arribar a la pell i a les dents. També van crear una llibreria de moviments musculars. A la conferència també es van celebrar seminaris amb els experts i una hackathon , en què es desenvolupen idees digitals per aplicar a alguna ONG.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT