DECORACIÓ
Empreses 17/01/2016

Catifes per rescatar de l’oblit la rajola modernista

Hidraulik és una ‘start-up’ que reprodueix sobre material sintètic els terres antics i els converteix en estores que poden comprar-se per internet

Elena Freixa
3 min
Catifes per rescatar de l’oblit la rajola modernista

La rajola modernista clàssica viu el seu propi revival reinventada com a element decoratiu en moltes llars i oficines. Hidraulik, però, vol aprofitar aquest ressorgiment per reinventar els antics dissenys i que tornin on havien estat sempre, al terra, però reconvertits en catifes. Aquesta start-up catalana es dedica a dissenyar i comercialitzar estores que reprodueixen les típiques sanefes de colors pròpies del modernisme però sobre un material sintètic derivat del PVC, un tipus de linòleum. El fundador, Eloi Rossinés, ja n’ha comercialitzat 150 en només tres mesos a través de la web i de les botigues que li han demanat de vendre el producte. La previsió per a aquest any és una facturació que rondi els 200.000 euros, però la xifra pot variar depenent de l’interès dels clients, perquè el producte està en fase de promoció tant a Catalunya com a la resta d’Espanya, gràcies sobretot, a l’altaveu de les xarxes socials, explica. I també a reconeixements com el premi a la innovació i el disseny (ENISA 2015) que va rebre l’any passat.

Les catifes d’Hidraulik tenen avantatges respecte a una catifa tradicional de roba. Estan fetes amb un material que ha rebut tractament bactericida, no genera problemes als al·lèrgics i, a més, és ignífug, sosté Rossinés. I té una textura “més flonja i càlida” que qualsevol terra tradicional o parquet, afegeix.

La primera idea va ser reproduir catifes de llana però Rossinés explica que ho va descartar per un motiu de practicitat. La catifa de PVC, sosté, també és apta per a les famílies amb fills petits que han de sacrificar les altres perquè acaben brutes o tacades per sempre. “Aquest material es neteja només amb una baieta, i el ritme de degradació del color és molt lent”, defensa.

El material s’importa des de Bèlgica i l’imprimeix una companyia de Lleida que rep les comandes d’Hidraulik. El 60% de les vendes en els primers mesos han arribat a través de la web de l’empresa, on l’usuari pot triar entre un catàleg de 12 dissenys diferents o bé demanar-les personalitzades triant colors i mides o fins i tot proposant un disseny propi, explica l’empresari. Les catifes poden comprar-se en tres mides. La més petita, de 120x180 centímetres, val 230 euros i la catifa més cara costa 540 euros.

Rossinés ja distribueix el producte en prop d’una vintena de botigues, gairebé totes a Catalunya, però també en té al País Valencià i a les Balears. De fet, aquests són els dos primers llocs on ha situat un comercial però ampliarà els enviaments a altres punts d’Espanya al llarg de l’any. De moment, sortir a fora és un projecte a mitjà termini, quan el negoci estigui més consolidat. Entre les botigues que venen els seus productes hi ha els centres de mobles de disseny i decoració Pilma.

Rossinés, que és dissenyador gràfic de professió, ha llançat aquest Nadal una versió més reduïda de les catifes (de la mida d’una rajola) que són prou grans per ser una mena d’estovalles individuals. De moment, encara en fase de proves, i només es troben a les botigues Pilma.

En paral·lel, Hidraulik treballa per ampliar el catàleg amb reproduccions de la rajola modernista del passeig de Gràcia de Barcelona. També traurà aviat la catifa que reprodueix el panot de les voreres que reprodueix una flor. En aquest cas, explica, hi ha botigues i oficines que ja s’han interessat per aquest disseny. Hidraulik no té de moment botiga física, sinó un showroom a Barcelona per rebre sobretot visites de professionals, com decoradors i arquitectes que van descobrint el producte per als seus projectes.

stats