Publicitat
Publicitat

REPORTATGE

Les empreses volen aprofitar el gran aparador del MWC

45 companyies catalanes aniran al congrés per buscar clients i teixir aliances que els permetin fer el gran salt

El Mobile World Congress no és només una gran oportunitat per atreure empreses tecnològiques a Catalunya, sinó també perquè les empreses catalanes tinguin un trampolí de sortida. “Ser al congrés proporciona molta visibilitat i contactes amb empreses molt potents que poden acabar convertint-se en clients nostres o amb empreses similars a la nostra amb qui potser acabem associant-nos”, explica Enrique Oriol, cap de tecnologia de Narada Robotics, una de les start-ups catalanes que seran al congrés.

Tothom que és algú en el món de la tecnologia mòbil passa per Barcelona durant els quatre dies de la fira. Per a un emprenedor no existeix cap concentració similar de clients i inversors potencials. Per tant, si saben aprofitar-ho, la presència al MWC pot ser molt profitosa. “No hi ha plataforma més bona”, asseguren des d’ACC10, l’agència de la Generalitat que promou la competitivitat i que té un pavelló propi. “Qualsevol negoci en aquest sector s’ha de plantejar en clau internacional i el MWC aconsegueix que tot el sector sigui a Barcelona”, explica una portaveu de l’agència. A més, les empreses d’aquí estan cada cop més consolidades i necessiten desenvolupar-se fora de les nostres fronteres.

A ACC10 perceben que el nombre d’empreses tecnològiques creix, cosa que els ha obligat a fer una selecció de les empreses catalanes que podien allotjar sota el seu paraigua. De les 90 sol·licituds que van rebre, només 28 empreses i cinc centres tecnològics han pogut fer-se un forat al seu pavelló. Però no totes les companyies es presenten sota el paraigua de la Generalitat. En total hi ha 45 empreses catalanes, des de gegants com Abertis (que presta serveis de telecomunicacions) fins a petites empreses d’aplicacions. De fet, la majoria de les empreses catalanes que assistiran al congrés (gairebé la meitat) es dediquen a fer aplicacions per a dispositius mòbils. “És el subsector que requereix menys capital per posar en marxa el negoci, però en canvi cal un alt grau d’innovació i de visió de negoci”, afirmen a ACC10.

Hi ha diferents representants catalans al MWC d’aquest any.

Albedo Telecom

És una de les poques empreses catalanes presents al congrés que també fan hardware (maquinari). Dissenyen i abriquen equips que permeten controlar la capacitat de les infraestructures de telecomunicacions. “Els nostres aparells serveixen per saber si les xarxes passen la ITV”, explica gràficament Pepe Caballero, director general de la companyia, de 14 treballadors. Albedo Telecom s’enorgulleix de seguir fabricant al Poblenou “mentre molts se’n van a la Xina”. Creuen que el MWC és útil perquè, malgrat internet, “el cara a cara encara és important”. El 2011 van facturar mig milió i aquest any esperen duplicar la xifra.

Zyncro

Zyncro forma part d’Inspirit, un grup d’empreses tecnològiques presidit per Dídac Lee. Nascuda el 2009, la companyia ha anat evolucionant amb el temps fins a convertir-se en una mena de xarxa social orientada a les empreses. “És un espai privat de col·laboració corporativa, que permet compartir arxius, crear grups de treball i tenir el teu propi perfil professional”, afirma Patrícia Fernández, responsable de màrqueting de la companyia. L’any passat, l’empresa, de 46 treballadors, ja va ser al congrés i hi tornen perquè “dóna molta visibilitat”. “És un gran aparador internacional”, conclou.

Blinzy Studios

No fa ni un any que van néixer (el març del 2011) i en aquesta empresa dedicada a la creació de videojocs per a telèfons mòbils i xarxes socials ja són cinc treballadors. Blinzy Studios preveu tancar el seu primer exercici amb una facturació mínima de 500.000 euros. Evidentment, també és la primera vegada que van al MWC. Josep Rosich, un dels dos fundadors, explica que ja tenen l’agenda plena de reunions per tots els dies del congrés: “Hem quedat amb empreses japoneses i nord-americanes que estan entre les més importants del sector”. L’empresa ja treballa per a una productora que emet en canals com Disney Channel i TV3. “Tenim molta feina –afirma Josep Rosich–, l’objectiu d’anar a la fira és establir contactes amb socis potencials; sempre hi ha gent que, malgrat que no tingui estand propi, van al MWC per buscar talent”.

Itinerarium

La gent d’Itinerarium també repeteix experiència al MWC. “És difícil, però ens han tornat a seleccionar i per a nosaltres és una sort”, explica Marc Vives, el director de comunicació i màrqueting d’aquesta empresa fundada el 2007 que dóna feina a 15 treballadors. La companyia ha creat Geoemotion, una plataforma de geolocalització que permet a l’usuari trobar punts d’interès des del seu dispositiu i rebre alertes a través de punts multimèdia. També en tenen una altra de similar amb un vessant educatiu: Eduloc. Treballen per a administracions públiques (ajuntaments de Barcelona, Ripoll i Montblanc) i per a empreses privades. L’any passat van facturar 2 milions d’euros. “Anar al MWC dóna prestigi i millora la teva imatge per fer negocis”.

BCNTouch

La tecnologia New Field Communication (NFC), semblant als codis QR, és la base del negoci d’aquesta companyia barcelonina fundada el 2010. L’empresa –de cinc treballadors– factura menys de 150.000 euros i aplica aquest sistema al màrqueting. “Fem etiquetes especials que s’enganxen als productes i amb les quals el consumidor rep informació quan hi acosta el seu telèfon”, explica Glòria Lozano, fundadora de l’empresa. És el segon cop que acudeixen com a expositors al MWC. “Per a nosaltres la fira és una plataforma per donar-nos a conèixer i fer contactes comercials a escala internacional ara que el NFC està guanyant visibilitat al sector”.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT