Publicitat
Publicitat

Ara Llegim

L'interès pels títols sobre la història de Catalunya creix a la Setmana del Llibre en Català

Les vendes augmenten un 50% (200.000 euros) amb el canvi d'emplaçament a l'avinguda de la Catedral i gràcies a una Diada històrica

Els títols sobre la història de Catalunya, el catalanisme i especialment l'Onze de Setembre i el 1714 han estat dels més venuts a la Setmana del Llibre en Català, que s'ha acabat aquest diumenge a l'avinguda de la Catedral de Barcelona, en una edició que ha superat els 100.000 visitants i els 200.000 euros de caixa, segons el balanç dels organitzadors. El canvi d'emplaçament, del Parc de la Ciutadella a la Catedral; les dates, amb cinc dies festius i una Diada històrica enmig, i el bon temps han fet d'aquesta cita anual una festa "molt positiva" per al sector, segons el president, Albert Pèlach, que ha destacat l'augment del 50% de les vendes.

Tot i que els llibres històrics sempre es venen bé a la Setmana del Llibre en Català, segons explica Pèlach, també és cert que aquest any les vendes han estat majors, en un context d'exaltació del catalanisme, amb una Diada històrica i una novetat que ha funcionat molt bé, 'Lliures o morts' (Columna), de Jaume Clotet i David de Montserrat.

Això no treu que les vendes d'aquesta fira del llibre hagin estat molt variades, explica Pèlach, que afegeix que també s'han venut molt bé els 'bestsellers', com l'èxit de l'estiu 'Cinquanta ombres d'en Grey' (Plaza&Janés), d'E.L. James; llibres del fons de les editorials, que aprofiten l'ocasió per exposar-los, o molts títols infantils, secció en què hi ha una important varietat.

El canvi d'ubicació al centre de Barcelona també ha portat més turistes, i la resposta ha estat variada. Pèlach diu que s'ha trobat persones que no s'hi han aturat gaire i d'altres molt sorpreses que aquí s'hi parlés una altra llengua, a més d'estrangers que s'han interessat per conèixer de què anava la fira i el català. "Hem fet país per als que ens visitaven", afegeix.

Més continguts de