Publicitat
Publicitat

DE TAPES

Un rostre ocult perquè el completi el lector

Va ser passejant per la fira Arco que l'editora María Fasce es va fixar en un cartell de l'artista Carmen Pastrana, a qui no coneixia de res. En aquell moment estaven traduint Alice , la nova novel·la de Milena Argus, i el to de melangia que desprenia l'obra li va recordar el del llibre. Dit i fet: una adaptació de l'oli original ha servit per il·lustrar aquesta història d'una noia que s'instal·la a Sardenya per tal de reordenar la seva vida.

"El dibuix transmet tristesa, però també un cert optimisme, amb aquestes flors voleiant", explica Fasce. "I una cosa que m'agradava molt és que la noia no mostra el rostre". És un costum de la portadística de llibres: no aixafar la guitarra al lector imposant-li unes faccions concretes per a un protagonista, de manera que cadascú pugui completar la fesomia dels personatges a plaer.

Però, evidentment, el dibuix suggereix alguns trets de la protagonista, que és la narradora d'aquesta història. És una figura delicada i sensible. La veiem també vestida d'estiu i això lliga amb la història i el bon clima de l'illa italiana. Com a la resta de llibres d'Agus, hi domina el to sensual, ple de referències als elements. Ho recull la portada amb les referències florals i l'estampat del vestit de la noia, unes bombolles que poden passar per pedres de riu. I el detall dels talons que s'alcen de les sandàlies: la postura és equilibrada, però alhora suggereix fragilitat.

Més continguts de