Publicitat
Publicitat

Xarxes

Arriba la propaganda política a Twitter

Els missatges polítics apareixeran com a piulades patrocinades i la xarxa social assegura que no s'inclouran en el 'timeline' dels usuaris que no segueixin els comptes del polític o partit en qüestió. De moment, el servei s'ha estrenat als Estats Units

Twitter ha començat a incloure propaganda política a la xarxa social. Segons informa Mashable, Mitt Romney, candidat republicà als Estats Units, ha sigut el primer de contractar aquest espai a la xarxa de les piulades. Els missatges polítics apareixeran com a tuits patrocinats i la companyia assegura que no s'inclouran en el timeline dels usuaris que no en siguin seguidors.

Twitter és un dels sistemes de comunicació online més populars del moment. Els polítics han trobat en la xarxa una eina més per difondre les seves propostes i cada cop són més els membres de la casta política d'arreu que pugen al carro de les piulades. Rubalcaba i Rajoy són dos exemples de polítics que s'han creat comptes a la xarxa recentment, com a part de la campanya electoral pel 20-N. Twitter ha sabut entendre bé la seva nova funció, i ara espera treure'n un rèdit econòmic amb la incorporació de les piulades polítiques.

Els nous missatges propagandístics aniran acompanyats amb una etiqueta de color lila que indicarà “patrocinat”. A més, una ubicació privilegiada aportarà el plus de visibilitat, ja que els tuits apareixeran al capdamunt del timeline, independentment de l'hora que s'hagi publicat, quan es busqui el nom del polític o partit, així com quan s'accedeixi directament els seus comptes en concret. No obstant, segons indica PC world, Twitter assegura que no inclourà els missatges patrocinats en el timeline dels usuaris que no segueixin el polític.

L'estratègia de Twitter, de moment només estrenada als Estats Units, inclou la creació d'un departament específic que s'encarregarà de gestionar la contractació d'espais publicitaris a la xarxa de microblogs. Segons Mashable, la companyia ja ha creat aquest departament, al capdavant del qual hi ha l'antic responsable de relacions polítiques de Google, Peter Greenberg.

Més continguts de