Publicitat
Publicitat

BlackBerry guanya 800.000 clients en 6 mesos tot i els problemes tècnics de l'any passat

Les xifres positives del mercat espanyol contrasten amb els resultats de Research In Motion (RIM) a la resta del món. L'empresa, en un dur combat comercial contra els iPhone i els Android, ha perdut un 65% d'ingressos respecte al 2010

La caiguda de la xarxa que va deixar sense servei de correu electrònic i missatgeria els clients de l'empresa BlackBerry el mes d'octubre passat sembla haver servit de revulsiu per a aquesta companyia a l'Estat espanyol, on en poc menys de sis mesos ha passat de 2,2 a 3 milions d'usuaris.

El director general de la firma a Espanya, Eduardo Fernández, assegura que aquella incidència –que es va produir per una sobrecàrrega en el tràfic de dades– va fer que la majoria d'usuaris del servei BBM (BlackBerry Messenger) i altres potencials clients fossin conscients que Research In Motion (RIM), fabricant de BlackBerry, disposa d'una infraestructura de xarxa pròpia, base del seu popular servei de missatgeria. El fet que BBM es mantingués en marxa durant la caiguda dels altres serveis va donar un punt de confiança i seguretat que ha acabat per portar nous clients fins a la companyia.

Dels 3 milions de clients connectats a BlackBerry a Espanya, 2 milions utilitzen diàriament el BBM, un servei, ha explicat Fernández, que sobretot fan servir joves i professionals que requereixen una comunicació immediata i àgil, possible gràcies a aquesta plataforma pròpia i a un teclat físic no tàctil "més pràctic" per a la missatgeria i els xats.

Les xifres positives del mercat espanyol contrasten amb els resultats de RIM a la resta del món, on la firma, en un dur combat comercial contra els iPhone i els telèfons amb sistema Android, va aconseguir uns beneficis de 1.164 milions de dòlars, un 65% menys que l'any anterior, cosa que ha generat rumors sobre la possible venda de RIM a un grup estranger i la sortida del consell de direcció de Jim Balsillie, un dels seus fundadors.

Fernández indica que el 2011 les vendes de BlackBerry a Espanya van augmentar un 164% –després d'una "espectacular" campanya nadalenca– amb un increment del 80% en el sector consum –particulars–, amb una gran penetració en la franja de joves, un quart de les seves vendes.

BlackBerry va acaparar l'any passat el 54% de les vendes de telèfons intel·ligents prepagament a Espanya, un èxit que el director general de la companyia atribueix a un seguit de característiques que li permeten més celeritat a l'hora de contestar "i que el fan idoni per a usuaris avançats".

Nou sistema operatiu, "realment multitasca"

Fernández explica que davant l'actual model d'altres companyies i plataformes, basat en les aplicacions, "que s'han d'obrir i tancar, amb la pèrdua de temps que això suposa", el nou sistema operatiu integrat de BlackBerry permet ser "realment multitasca" i veure un vídeo HD mentre s'envia un correu.

El director general de BlackBerry Espanya creu encara que ara pugui semblar un moment de "tempesta" per a la companyia des del punt de vista internacional, vindran "moments de sol" i més tranquil·litat.

"Sempre hem hagut de combatre contra suposats 'BlackBerry killers'", afirma Fernández, el qual insisteix que l'estratègia comercial de la seva companyia és similar a la que va seguir pel noruec Amundsen per arribar al pol sud: "Fixar-se avançar cada dia 20 milles, faci sol o neu; aquesta és la nostra forma d'anar cap endavant", argumenta.

Més continguts de