Publicitat
Publicitat

periodistes a la xarxa

Facebook presenta una pàgina per assessorar els periodistes

La xarxa social ha creat 'Journalists on Facebook', una pàgina que pretén ser un recurs permanent per augmentar el nombre de periodistes que utilitzen Facebook i, a la vegada, assessorar-los a l'hora de cercar fonts, interactuar amb els lectors o presentar els seus continguts

Si es parla de xarxes socials és impossible no pensar en Facebook, la plataforma que ha triumfat en aquest sector aglutinant un gran nombre d'usuaris i protagonisme. Però si parlem de mitjans socials, aquesta preeminència ja no és tant evident i el protagonisme passa a ser, en gran mesura, per Twitter. Periodistes i mitjans utilitzen cada cop més aquesta xarxa i els termes trending topic i hashtags comencen a ser usuals en els textos de les notícies.

Amb l'objectiu de ser també 'la xarxa social del periodisme', Facebook ha creat Journalists on Facebook, una pàgina per ajudar als periodistes a fer un millor ús d'aquesta xarxa en la seva labor periodística. En tota una la declaració d'intencions de Facebook, a la presentació de la pàgina es pot llegir “estrenem aquesta pàgina perquè serveixi com a recurs permanent pel creixent nombre de periodistes que utilitzen Facebook, per trobar fonts, interactuar amb els lectors i promoure notícies”.

La pàgina aconsellerà als periodistes les millors pràctiques per integrar les últimes utilitats de Facebook al seu treball i connectar amb els més de 600 milions d'usuaris que té la xarxa social.

De moment, la pàgina presenta 4 recursos destacats: Get Started , que explica com crear una pàgina a Facebook, penjar-hi articles o connectar amb els usuaris; Best Practices, que ofereix consells per optimitzar la distribució de continguts i la interacció amb els seguidors de la pàgina; Videos, que presenta entrevistes amb periodistes que expliquen la seva experiència a Facebbok; Articles, que conté enllaços a articles externs a Facebook que expliquen l'ús que els periodistes fan de la xarxa social.

La pàgina també inclou la possibilitat de realitzar esdeveniments i conferències presencials per explicar als interessats les potencialitats de Facebook. Per mantenir-se informat sobre les dates i els llocs d'aquests esdeveniments, la pàgina ha creat el botó Meetups, que inclou un formulari de registre. Facebook ha confirmat que la primera Facebook Journalism Meetup tindrà lloc a les oficines que la companyia té a Palo Alto, Califòrnia (EUA), el proper 27 d'abril.

En menys d'una setmana, des de la seva creació el dimarts passat, la pàgina ja ha aconseguit més de 34.000 fans, entre els que destaquen periodistes de renom internacional com Arianna Huffington, Katie Couric o George Stephanopoulos. Com a personatges públics catalans i espanyols, la pàgina compta, de moment, amb seguidors com Florentino Fernández, El Gran Wyoming i Jordi Évole.

Més continguts de