xarxes

Com augmentar la teva presència a Facebook

Un estudi revela per què algunes marques tenen més presència que d'altres a la xarxa social i ofereix alguns consells per tal que els usuaris prestin més atenció als comentaris inclosos al mur d'una pàgina a Facebook

Redacció
1 min
Logotip de 'm'agrada' a Facebook

BarcelonaAlguns comentaris fets a les pàgines oficials de Facebook d'algunes marques passen desapercebuts mentre que d'altres aconsegueixen un gran nombre de comentaris. L'estudi fet per Buddy Media, una empresa de tecnologia social, demostra que el contingut del missatge no és l'única premissa que influeix a l'hora d'aconseguir que un comentari tingui èxit a la xarxa; l'extensió del contingut, el moment del dia en què es publica i la puntuació que aconsegueix tenen una relació directa amb el cas que en fan els usuaris.

Utilitzant les dades recollides de 200 dels seus clients en un període de dues setmanes, Buddy Media ha tret un informe que presenta les seves conclusions sobre el tipus de publicacions en el mur de Facebook que són més eficaces, mesurant-ho amb els comentaris, el nombre de "m'agrada" i altres indicadors.

Entre les principals conclusions que s'extreuen de l'estudi, destaquen que els missatges curts (menys de 80 caràcters) i emesos en horari no laboral solen ser els més eficaços. El dia de la setmana en què es publica el missatge també és important. En aquest sentit, l'estudi indica que el dijous i el divendres són els millors dies per emetre un missatge amb èxit de visualitzacions. Formular una pregunta en el contingut del missatge, sobretot si es col·loca al final, també resulta ser una tècnica efectiva, ja que incentiva els comentaris dels usuaris. Per últim, l'estudi indica que la utilització de paraules claus que impliquin acció, com ara “mira” o “envia” solen atraure l'atenció dels usuaris, mentre que la utilització d'altres mots que impliquin instruccions, com ara “fes-te'n fan” o “digues-nos-ho” poden generar l'efecte contrari.

stats