Publicitat
Publicitat

"Facebook ha passat de moda": 4 raons que expliquen la crisi d'imatge de la xarxa

Els experts analitzen l'estat de la popularitat de l'invent de Zuckerberg. La compra d'Instagram fa sortir a la llum la desconfiança de milers d'usuaris del servei de fotografia

"És oficial, Facebook ja no està de moda", escrivia una periodista de la cadena nord-americana CBS fa només uns mesos. La compra d'Instagram per part del gegant d'internet fundat per Mark Zuckerberg posa de manifest que la xarxa social no passa pel seu millor moment pel que fa a imatge. Diverses estadístiques demostren que els usuaris no confien en la política de privacitat de Facebook i creuen que és massa invasiva.

De fet, segons 'The Atlantic', les visites a Instaport, un servei que permet esborrar les imatges que l'usuari ha pujat a Instagram i copiar-les de manera local a l'ordinador, van passar d'una mitjana de 400 a 25.000 en les sis hores posteriors al moment en què es va conèixer la notícia de la compra per part de Facebook.

Un altre indicador que demostra que Facebook està en hores baixes és que un 28% dels americans tenen una visió desfavorable de la xarxa, el doble dels que es manifesten negativament respecte a Apple i el triple que respecte a Google.

La cadena nord-americana CNN reflexiona en un reportatge, recollint opinions d'experts, sobre els motius que han dut a la crisi d'imatge de Facebook:

1. Diners: Instagram no havia creat un negoci. No tenia anuncis, i aparentment no venia la informació de l'usuari. Molt al contrari que Facebook, que recull informació, la ven i mostra publicictat a mida.

2. Mida: A mesura que les empreses creixen, la gent se'n sent més llunyana. Google n'és un exemple. Va néixer com a cercador petit, sense anuncis a la pàgina principal, i es va crear una reputació d'empresa respectuosa. A mesura que s'ha anat fent gran i amb moviments com la unificació de les polítiques de privacitat de tots els serveis, l'empresa ha aixecat controvèrsies. Instagram era petita i no tenia aquest problema. En canvi, Facebook, amb 3.000 empleats i una valoració d'entre 85.000 i 100.000 milions de dòlars, és un nou gegant que ha deixat enrere la imatge de companyia emergent.

3. Confiança: La política de privacitat de Facebook, que molts experts consideren "confusa", ha provocat que milers d'usuaris hagin decidit eliminar les seves fotos d'Instagram abans que Facebook es quedés amb la companyia.

4. La moda: Alguns experts, com Allan Swann, consideren que Facebook ha perdut el factor 'cool', és a dir, que ja no està de moda. Molts dels seus predecessors, com MySpace, han mort i tot i que Facebook ha pogut sobreviure, amb centenars de milions d'usuaris arreu del món, ha perdut l'efecte inicial que la feia tan atractiva. Al contrari que Instagram, que, nascuda el 2010, es considera encara un fenomen ascendent.

Més continguts de