Publicitat
Publicitat

TECNOLOGIA

Facebook entra a competir en la distribució d'aplicacions

La xarxa social llançarà les pròximes setmanes l'App Center, un espai dedicat a les aplicacions compatibles amb la plataforma

Facebook vol ser també el lloc des del qual accedir a les aplicacions. La xarxa social ha anunciat a través del seu blog per a desenvolupadors que està enllestint el llançament de l'App Center, un espai dedicat a les apps per a dispositius mòbils compatibles amb la plataforma.

Segons explica la companyia, el nou servei es posarà en funcionament en poques setmanes, i oferirà milers d'aplicacions accessibles a través dels navegadors web i dels sistemes operatius per a dispositius mòbils Apple i Android.

Un "espai ideal" perquè els desenvolupadors d'aplicacions n'augmentin el seu mercat, es vanta Facebook, però amb una condició: hauran de ser compatibles amb la xarxa social i hauran d'oferir la possibilitat de registre mitjançant el compte de Facebook.

Facebook diu que les aplicacions de més qualitat i les més valorades pels usuaris ocuparan un lloc privilegiat a l'App Center. D'aquesta manera, la plataforma es convertirà per als més de 900 milions d'usuaris de la xarxa social en el nou centre neuràlgic per aconseguir les aplicacions més utilitzades com Pinterest o Spotify.

Quan les aplicacions requereixin descàrrega i instal·lació, l'App Center redirigirà els usuaris a les botigues 'online' d'Apple i d'Android (Google Play).

Facebook també permetrà la inclusió d'aplicacions de pagament, i contemplarà la possibilitat que els usuaris puguina abonar una tarifa plana per a utilitzar-les, si bé aquesta és una opció que encara s'està estudiant.

L'App Center també oferirà un perfil personalitzat segons els gustos i els interessos dels usuaris.

Més continguts de