Hi haurà un abans i un després de Final Fantasy XV

El videojoc, que es va estrenar dimarts, ha arrasat a la premsa especialitzada i entre els 'gamers'

Una captura del joc distribuïda per l'empresa / Final Fantasy XV

El punt de partida de Final Fantasy XV, estrenat aquest dimarts, és una escena quotidiana: quatre amics passegen a bord d'un descapotable. De sobte, el cotxe s'avaria. Mentre l'intenten arreglar, un dels membres del grup, el jove príncep Noctis, descobreix que el seu regne ha estat destruït i el seu pare, assassinat. I a partir d'aquí, entra en acció el festival de Déus, dimonis, mons fantàstics i batalles a què ens té acostumats la saga. Amb algunes diferències: mons oberts, combats més ràpids i entorns més moderns. Una barreja de dinasties i fideus instantanis, amb lluites que també donen lloc a l' humor. Es noten els prop de 5 anys durant els quals s'ha gestat a foc lent el videojoc –s'havia anunciat fa una dècada–, que ha arrasat entre les crítiques de la premsa especialitzada i a les xarxes socials. Sembla clar, doncs, que el 15è Final Fantasy, disponible per a Playstation 4 i Xbox One, marcarà un abans i un després de la saga. 

Un dels motius pels quals Final Fantasy XV ha atret tant el sector podria ser el que apunta 'Le Monde': l'esperit plenament occidental de la trama juntament amb una mecànica de lluita purament japonesa. També pot ser l'èmfasi que el joc fa en l' exploració dels mons oberts i les activitats dels personatges, que acampen, aconsegueixen aliments, passegen... Per després haver-se d'enfrontar a les bèsties ferotges i els soldats de l'Imperi que els persegueixen.

L' essència de Final Fantasy no només es manté, així, intacta, sinó que nous elements la reforcen i fan més emocionant el viatge. El jugador acompanya el protagonista, Noctis, en la reconquesta del regne, però també en el creixement del personatge, un jove de 20 anys que és capaç de lluitar contra tota mena d'elements màgics però que no està preparat per enfrontar-se a les responsabilitats de la vida adulta. En realitat, el joc és una història de la joventut, en què quatre amics viatgen junts per carretera, una situació amb la qual qualsevol jugador es pot sentir identificat. Pel camí es van trobant monstres, soldats i deserts. Van escoltant la ràdio, però el jugador pot optar per sentir les bandes sonores clàssiques de tots els Final Fantasy. 

Alguns defectes del joc

Diversos mitjans especialitzats, com ara 'The Verge', han alertat, malgrat haver fet crítiques positives del videojoc, d'algunes escenes inconsistents. "Mentre que el combat és més ràpid i satisfactori", afirma la web, "també pot resultar confús i desordenat, especialment quan estàs lluitant contra grans grups d'enemics". Això es deu que la càmera no rastreja correctament tots els moviments. 

El desordre també apareix de vegades en el llenguatge visual del món del joc: "En alguns llocs pots saltar sobre objectes i colar-te a través de buits, però en altres moments, no. El joc mai deixa clar quan o per què això passa", afirma 'The Verge'.

Més continguts de