Fotolog permetrà recuperar les imatges fins al 20 de febrer i Tuenti també prepara el tancament

El destí de les fotografies publicades és el gran repte de la xarxa social controlada per Telefónica, segons 'El Confidencial'

Auri Garcia Morera
3 min
Tuenti

BarcelonaDesprés d'abaixar la persiana sense avisar a principis de gener, Fotolog ha tornat a la vida temporalment perquè els usuaris puguin recuperar les seves imatges abans que tanqui definitivament el 20 de febrer. La web ha tornat a funcionar amb normalitat, però ara mostra un missatge a la capçalera, en tres idiomes i en lletres vermelles, que avisa els usuaris del tancament.

L'avís diu el següent: "Us informem que Fotolog estarà inaccessible de manera permanent en les pròximes setmanes. L'objectiu d'aquesta comunicació és que pugueu recuperar totes les vostres dades i informacions al més aviat possible, i en qualsevol cas, abans del 20 de febrer del 2016. Esperem que pugueu continuar amb els vostres blogs i compartir les vostres fotos en altres plataformes. Sisplau, feu circular aquesta informació a tota la resta de membres de la comunitat".

Fotolog va néixer com una evolució dels blogs l'any 2002 i va ser la primera xarxa social que va posar de moda la publicació d'imatges pròpies a internet. El projecte va créixer ràpidament i Fotolog es va convertir en el 15è portal més visitat d’internet i va arribar a tenir 32 milions d’usuaris. Malgrat que durant uns anys va ser la web de moda, últimament la seva fama s’havia desinflat, com també el nombre de visites i interaccions.

El destí de les fotografies, el gran repte del tancament de Tuenti

La xarxa social espanyola Tuenti també prepara el seu tancament, segons publica aquest dilluns 'El Confidencial'. Com en el cas de Fotolog, el destí de les fotografies publicades al servei és el gran repte de la xarxa social controlada per Telefónica. El pla intern que preveu tancar la xarxa social durant aquest any 2016 ha estat batejat amb el nom de 'Photos Project', segons 'El Confidencial'.

Un treballador de l'empresa explica que Tuenti emmagatzema 6.000 milions d'imatges. Els directius de Telefónica asseguren que el cost dels servidors no és un problema, però tampoc veuen el sentit a mantenir un servei que cada vegada utilitza menys gent. La idea darrere de 'Photos Project' és oferir un mecanisme perquè, durant un període de temps determinat, els usuaris es puguin descarregar totes les seves fotografies.

En els últims anys Tuenti ha anat arraconant la xarxa social per centrar-se en el seu negoci com a operadora de telefonia mòbil de baix cost. Quan Telefónica va comprar el 90% de l'empresa per 70 milions d'euros, l'any 2010, l'objectiu era convertir en clients de l'operadora una bona part de la seva base d'usuaris, que havia arribat als 20 milions de persones. L'empresa, però, no ha arribat ni als 300.000 clients i no ha aconseguit sortir dels números vermells.

MySpace torna al primer pla als Estats Units

Una altra de les xarxes socials més utilitzades en la primera dècada del segle XXI, MySpace, va tocar fons l'any 2011 quan el seu propietari, Rupert Murdoch, va admetre que comprar-la per 580 milions de dòlars havia estat "un error molt car", i la va vendre per només 35 milions. Amb l'empresa Specific Media i el cantant Justin Timberlake com a nous propietaris, però, MySpace ha aconseguit tornar al primer pla als Estats Units.

Discretament, sense fer soroll, Myspace ha anat recuperant posicions de manera modesta però sòlida, sempre posant per davant la rendibilitat, i ha aconseguit arribar als EUA als 50 milions d’usuaris mensuals, que consumeixen uns 300 milions de vídeos. A més, no només ha aconseguit guanyar públic jove, sinó també recuperar els seus antics usuaris, que van a la xarxa sobretot a veure les fotografies que hi van penjar fa deu anys.

MySpace va aconseguir un creixement, entre el 2014 i el 2015, d’un 469%. El seu conseller delegat, Tim Vanderhook, assegura que el negoci sempre ha donat beneficis gràcies a la publicitat. Com a mínim als seus propietaris actuals, que la van comprar barata. Fa dues setmanes 'The Wall Street Journal' va calcular l’increment d’usuaris del novembre del 2013 al novembre del 2015 en un 575%.

stats