Publicitat
Publicitat

Google deixarà de llegir els e-mails per personalitzar anuncis

La companyia admet que va escanejar correus personals per oferir publicitat a mida, però ja no ho farà més

Google deixarà de llegir els correus electrònics a Gmail. Fins ara, la companyia escanejava els continguts d'e-mails personals per oferir als anunciants un 'target' personalitzat. Ara, però, deixarà de fer-ho. Així ho ha dit en una entrada al seu blog oficial, en què la companyia assegura que pretén "igualar" els seus productes comercials i de consum. Els correus dels clients de Google que pagaven el paquet G Suite no s'escanejaven, només els dels usuaris que fan servir la versió gratuïta del correu.

Precisament, el motiu pel qual Google ha decidit deixar de llegir els correus dels usuaris que no paguen pel producte són els recels dels empresaris a l'hora de fer servir un correu Gmail, ni que sigui de pagament: tot i que els correus dels usuaris de G Suite mai han sigut escanejats, molts clients potencials del paquet d'aplicacions web tenen la impressió que les seves comunicacions podrien ser llegides. Amb l'eliminació d'aquesta pràctica al conjunt dels correus electrònics de Gmail, Google pretén desfer qualsevol equívoc.

Amb tot, Gmail continuarà revisant els correus del paquet G Suite, però per motius de seguretat (contra els correus brossa, el pirateig, la suplantació d'identitat...) i per oferir algunes funcions com la "resposta intel·ligent", que ofereix correus de resposta a determinats missatges. 

A més, els usuaris de la versió gratuïta de Gmail continuaran veient anuncis, els quals, però, es personalitzaran en funció d'informació que els usuaris envien mitjançant altres accions, com ara les seves cerques al cercador de Google o l'activitat als seus perfils.

Més continguts de