Publicitat
Publicitat

Google, de nou a la conquesta del mercat televisiu

La companyia del cercador fa un rentat de cara al seu servei Google TV. Oferirà noves eines per recomanar pel·lícules, programes televisius i vídeos 'online', i una millor integració amb la plataforma YouTube. El servei hauria d'arribar a Europa el 2012

Google ha donat a conèixer una versió renovada del seu servei Google TV. En un esforç per oferir una versió més fàcil d'utilitzar i més atractiva pels consumidors, en comparació amb la plataforma llançada a principis d'octubre del 2010, la nova versió 2.0 de Google TV presenta noves eines per recomanar pel·lícules, programes televisius i vídeos online als espectadors, així com una millor integració amb la plataforma YouTube. A la vegada, facilita als desenvolupadors de software la creació de noves aplicacions per a la pantalla de televisió. 

Sense data de llançament

“És un pas més cap a un camí que serà llarg”. Aquestes van ser les paraules de Chris Dale, responsable de Google TV, durant la presentació del servei divendres passat a la seu de la companyia a Mountain View, Califòrnia. “Crec que hi ha hagut un gran progrés durant l'últim any, i aquest pròxim any n'hi hauran més”, assenyalava Dale. A finals d'aquest agost, el president executiu de Google, Eric Schmidt, va assegurar que el servei arribaria a Europa el 2012.

Google TV permet als espectadors visualitzar el contingut web i el senyal de televisió en una mateixa pantalla a través d'un navegador. La plataforma, que es va posar en marxa als Estats Units l'octubre passat, actualment ve incorporada en alguns models de televisors Sony i en els descodificadors de Logitech International.

Google no ha donat a conèixer dades oficials sobre el nombre d'usuaris que té el seu servei televisiu, però alguns analistes diuen que la versió 1.0 del producte ha sigut un fracàs.

Més continguts de