Publicitat
Publicitat

Google unificarà les polítiques de privacitat i les dades dels seus serveis

Els usuaris de Gmail hauran d'acceptar la nova política per mantenir el compte de correu electrònic. La mesura ha de permetre personalitzar i millorar tant les cerques dels usuaris com la publicitat que la companyia els ofereix

El gegant informàtic Google ha anunciat aquest dimarts una remodelació profunda de la política de privacitat de la companyia, que passa per unificar les dades i les condicions de confidencialitat dels usuaris en tots els serveis que ofereix la companyia. Els usuaris del servei Gmail hauran d'acceptar obligatòriament la nova política per mantenir el compte de correu electrònic.

La mesura, que facilitarà a Google una visió global dels seus clients/usuaris, ha de permetre personalitzar i millorar tant les cerques dels usuaris com la publicitat que la companyia els ofereix.

Els canvis entraran en vigor el pròxim 1 de març, segons ha informat la companyia en el seu blog, que també ha assegurat que els usuaris de Gmail rebran un correu electrònic informatiu abans que es posin en marxa. De totes maneres, la companyia ja ha penjat el document online a la seva pàgina web.

Els canvis es produeixen en un moment en què la privacitat dels usuaris a internet s'ha convertit en una de les qüestions més sensibles en el debat sobre la praxi en el ciberespai, i en un context en què els reguladors d'internet tenen els principals gegants de la xarxa, entre els quals hi ha Google i Facebook, al punt de mira en qüestions de confidencialitat de les dades.

Segons explica en el blog de la companyia la directora de privacitat, productes i enginyeria de Google, Alma Whitten, la decisió d'unificar les polítiques de privacitat dels diferents serveis implica, també, combinar les dades introduïdes en cada un d'ells, sempre que l'usuari tingui un compte propi.

En concret, el redisseny afectarà els prop de 60 productes que ofereix Google, entre els quals destaquen el cercador, Gmail, YouTube i la xarxa social Google+, i implicarà unificar les normes d'ús respectives en una de sola. La companyia també ha assegurat que les dades dels usuaris no es vendran a tercers.

Més continguts de