Fotografiar-se decapitat, la nova tendència a la xarxa

La pràctica neix com a crítica a les víctimes del narcotràfic i està tenint una forta repercussió a Mèxic i als Estats Units. L'origen està en el personatge del cavaller sense cap del relat 'La llegenda de Sleepy Hollow', de Washington Irving, popularitzada amb el film de Tim Burton

Francina Bosch
1 min
Imatge de la pràctica 'Horsemaning' als anys '20

BarcelonaEs necessiten com a mínim dues persones, una que hi posi el cap i l'altra el cos, però les versions que corren per la xarxa afegeixen fins a tres protagonistes.

El horsemaning és l'última tendència a la xarxes socials, i consisteix a fotografiar el cap somrient d'una persona al costat del cos d'una altra, intentant que el rostre d'aquesta última quedi amagat i se simuli que està decapitat.

Es tracta d'una pràctica que es va fer molt popular als anys 20, i s'inspira en el personatge del cavaller sense cap del relat La llegenda de Sleepy Hollow, de Washington Irving, popularitzada amb el film de Tim Burton. Arran de la publicació d'una imatge antiga a diversos portals onlineonline, els internautes han decidit readoptar-la.

Però la tendència no neix en va. Es tracta d'una crítica directa a les víctimes del narcotràfic –en què una execució clàssica consisteix justament en això, decapitar la persona–, i per això està tenint una forta repercussió a Mèxic –en què es debaten, per igual, partidaris i detractors– però també als Estats Units.

La pràctica ja ha desbancat altres tendències, com el planking –fotografiar-se de bocaterrosa a llocs inusuals– o l'owling –imitar un mussol, adoptant la postura de la gatzoneta– a la xarxa. I és que ja se sap, les fames –i encara més si es traca del ciberespai– són efímeres.

stats