Publicitat
Publicitat

Itàlia multa Apple per no respectar els 2 anys de garantia obligatòria

La companyia ofereix amb els seus productes un pla de protecció que es paga a part i que proporciona una garantia de dos anys. La llei italiana, com la catalana, obliga els productes informàtics a tenir-la sense pagar res

Apple haurà de pagar una multa de 900.000 euros a Itàlia per no respectar les normes de consum del país perquè ha estat venent una extensió de garantia que en realitat ha d'estar coberta per a tots els productes que es venguin al país.

L'AppleCare Protection Plan ofereix una suposada ampliació de la garantia d'un a dos o tres anys i un servei telefònic d'assistència, el mateix tipus de protecció que la companyia californiana ofereix a Catalunya. El problema per a Apple és que, com aquí, a Itàlia la normativa de consum obliga els fabricant informàtics a oferir una garantia de dos anys per als seus productes, i s'invalida, així, la limitació a un any que Apple anuncia a la seva pàgina web.

En la seva web espanyola, la companyia ven l'AppleCare Protection Plan per 70 euros per a un iPhone i per 249 euros si es vol "protegir" un ordinador de sobretaula.

L'autoritat italiana garant de la Competència i del Mercat ha condemnat a pagar una doble multa, de 400.000 i 500.000 euros, a les tres societats del grup de programari presents a Itàlia: Apple Sales International, Apple Itàlia i Apple Retail Itàlia.

L'autoritat antimonopoli acusa aquestes tres filials d'Apple de "no haver aplicat als consumidors la garantia legal de dos anys a càrrec del venedor" prevista en la legislació italiana, i de no haver informat "clarament sobre els àmbits de cobertura dels serveis d'assistència de pagament oferts" per la companyia.

La decisió d'aquest òrgan culmina unes investigacions iniciades el passat mes de maig, i "sanciona les pràctiques comercials incorrectes realitzades en els punts de venda i pàgines web "Apple.com" i " Store.Apple.com"".

"En el moment de la compra i de la petició d'assistència no informaven de manera adequada els consumidors sobre els drets d'assistència gratuïta de dos anys  prevista pel Codi del Consum: obstaculitzaven l'exercici d'aquests drets i es limitaven a reconèixer la garantia convencional del producte d'un any", sosté el comunicat.

Antimonopoli sanciona també "les informacions donades sobre la naturalesa, contingut i durada dels serveis d'assistència afegits de pagament AppleCare Protection Plus Plan".

L'autoritat exigeix a Apple "el cessament d'aquestes pràctiques" i que li comuniqui "les mesures que s'aplicaran per obeir la disposició legal" adoptada.

A més, Apple ha de publicar un extracte de la deliberació de l'òrgan antimonopoli al seu lloc web "www.apple.com" per informar els consumidors.

"La societat Apple Sales International disposarà de 90 dies per adequar" les vendes dels serveis AppleCare Protection Plan, resumeix el comunicat.

Apple Sales International "també haurà introduir les indicacions sobre l'existència i la durada biennal de la garantia de conformitat, indicar correctament la durada del període d'assistència i fer referència a la caducitat de la garantia legal de conformitat", segons les disposicions de les autoritats italianes competents.

Més continguts de