L'iPad ja es pot dir iPad a la Xina

Apple paga més de 47 milions d'euros a l'empresa Proview per poder utilitzar la marca

Efe
1 min
EL NOU IPAD, SENSE MÉS 
 Tim Cook va presentar ahir  a San Francisco la tercera generació de la tauleta d'Apple, que té més resolució de pantalla.

PequinApple ha tancat un acord de 60 milions de dòlars, més de 47 milions d'euros, amb la companyia xinesa Proview per poder fer servir la marca iPad al país asiàtic, segons ha informat aquest dilluns l'agència oficial Xinhua. L'alt tribunal de la província de Canton, al sud del país, i on es troba la seu de Proview, ha assegurat que Apple ja ha fet la transferència dels diners que van acordar ambdues empreses el passat 8 de maig. La marca creada per Steve Jobs podrà continuar venent a la Xina sense interrupcions, després que s'hagués hagut d'endarrerir l'entrada de l'iPad.

El fabricant xinès Proview Shenzhen, actualment en fallida, reclamava l'ús de la marca iPad. La companyia xinesa al·legava que una empresa subsidiària homòloga seva, situada a Taipei, havia registrat amb anterioritat el nom en diferents països i regions, l'any 2000. Apple va comprar a Proview Taipei els drets del concepte iPad, el 2009, però el conjunt asiàtic va continuar reclamant la marca registrada al país. La batalla legal va començar el 2011 i el desembre d'aquell any un tribunal xinès va permetre a Proview emprar el nom a la regió. El maig del 2012, les dues companyies van arribar a un acord econòmic per acabar amb la disputa.

L'iPad va arribar a la Xina el tercer trimestre del 2010 i, des de llavors, ja se n'han venut més de sis milions d'unitats. Les tauletes d'Apple dominen el sector al gegant asiàtic, amb un 70% de la quota de mercat. Tot i això, recentment Lenovo i Samsung han guanyat presència en l'àmbit tecnològic xinès.

stats