Publicitat
Publicitat

xarxes socials

Linkedin augmenta un 30% el seu preu de sortida a borsa

La xarxa social fixa el preu de les seves accions entre 42 i 45 euros. La sortida a borsa dels títols està prevista per aquest dijous

Linkedin, la popular xarxa social de contactes entre professionals, ha augmentat el preu de la seva sortida a borsa en un 30%, fixant les seves accions entre 42 i 45 dòlars.

Segons els documents actualitzats presentats ahir davant la Comissió del Mercat de Valors dels Estats Units, la xarxa social ha elevat en 10 dòlars el preu dels 7,8 milions d'accions que traurà a borsa aquest dijous.

L'augment del preu es produeix tan sols una setmana després que Linkedin establís la tarifa d'entre 32 i 35 dòlars per títol en la seva oferta pública de venda d'accions (OPV) a la Borsa de Nova York.

La companyia espera ara aconseguir fins a un màxim de 352 milions de dòlars (uns 247 milions d'euros), enfront dels 274 previstos inicialment, amb el que es convertiria en una de les majors OPV d'una companyia d'Internet a Wall Street, des de l'estrena a borsa de Google el 2004.

El preu fixat per als títols de LinkedIn, que començarà a cotitzar al parquet novaiorquès aquest dijous amb el símbol LNKD, suposa valorar la companyia en 4.110 milions de dòlars (uns 2.882 milions d'euros), malgrat estar lluny, encara, dels 65.000 milions en què es valora Facebook.

La sortida a borsa de Linkedin es produirà poc després de l'exitosa estrena de Renren, l'anomenat "Facebook xinès", a la Borsa de Nova York, que ha recaptat uns 743 milions de dòlars.

Els inversors continuen a l'espera que companyies com Facebook, Twitter o Groupon anunciïn la seva sortida a borsa a curt termini.

Més continguts de