Publicitat
Publicitat

xarxes socials

Linkedin debuta a la Borsa de Nova York duplicant el seu valor

Les accions de la xarxa social van passar de 45 a 90 dòlars en pocs minuts. L'eufòria del debut renova el temor a una nova bombolla tecnològica

Linkedin, la xarxa social de contactes professionals, va debutar ahir a la Borsa de Nova York amb un èxit aclaparador. Les accions es van llançar al parquet novaiorquès amb un preu de 45 dòlars, que, en pocs minuts, es van disparar a 90,28 dòlars, duplicant el seu valor.

Amb aquesta sortida a borsa, Linkedin es converteix en la major OPV (oferta pública de venda) d'una companyia d'internet des que el gegant tecnològic Google es va estrenar en el mercat Nasdaq el 2004 i va recaptar, en un sol dia, 1.670 milions de dòlars.

L'eufòria amb la qual es va rebre l'estrena a borsa de Linkedin va renovar el temor a una nova bombolla tecnològica. Wall Street no veia una pujada tan pronunciada de la valoració dels títols d'una companyia des del 2000, just quan va esclatar la bombolla dels puntcom. Empreses tecnològiques com Palm van veure com el preu dels seus títols passava d'una valoració inicial d'entre 14-16 dòlars a una sortida al parquet de 38 dòlars. L'any passat Palm va ser adquirida pel grup informàtic Hewlett-Packard a 5,7 dòlars per acció, per la qual cosa els analistes temen ara una nova bombolla tecnològica.

No obstant això, el cas de Linkedin serveix als inversors per tenir una noció de com es pot rebre una possible sortida al mercat dels anomenats quatre gegants de les xarxes socials: Facebook, Twitter, Groupon i Zynga. La valoració d'aquestes companyies ha pujat com l'espuma darrerament, fins elevar la del gegant Facebook a 65.000 milions de dòlars (uns 45.600 milions d'euros).

Etiquetes

Més continguts de