Publicitat
Publicitat

Apple es prepara per sobreviure sense Steve Jobs

La mort del fundador de la companyia de la poma obre una nova etapa en l'empresa que ell mateix havia creat

La mort de Steve Jobs ha deixat òrfena la major de les seves creacions, Apple, companyia que va modelar d'acord amb els seus somnis tecnològics i que ara s'enfronta al repte de sobreviure a l'absència del seu visionari capdavanter. Malgrat el cop d'efecte que suposa aquesta pèrdua, Apple encara aquesta etapa després de la mort de Jobs sent la segona empresa més valuosa d'EUA, des de la tranquil·litat de veure com els seus beneficis es dupliquen cada any i els seus productes marquen la pauta a seguir en el sector.

La mà de Jobs es troba darrere dels ordinadors Mac, les vendes dels quals gaudeixen de bona salut mentre els PC es desinflen. Jobs va idear el telèfon intel·ligent més popular, l'iPhone, i va emprendre el lucratiu negoci dels iPads. Va ser precisament Jobs qui va pensar en l'iPod quan el món havia començat a fer la seva transició del walkman i el discman als reproductors portàtils de música en MP3.

L'Acadèmia de l'Enregistrament d'EUA, la mateixa que atorga els premis Grammy, ha reconegut en el seu missatge de condolença avui que Steve Jobs havia revolucionat la forma d'escoltar música. D'altra banda, el president nord-americà, Barack Obama, ha assegurat des de la xarxa Twitter que el geni d'Apple havia transformat la manera de treballar.

A partir d'ara qualsevol cosa que produeixi Apple es compararà irremediablement amb els temps de Steve Jobs, que per molts va ser més que un gran executiu. Jobs va associar la imatge de la seva empresa a una filosofia de qualitat i disseny que va atreure a milions d'adeptes disposats a comprar qualsevol cosa amb el símbol de la poma mossegada.

Jobs va convertir, a més, els llançaments de l'empresa californiana en espectacles i sabia manejar bé els temps per generar expectatives. Li agradava guardar-se un as a la màniga, el factor sorpresa, que solia desvelar quan semblava que no quedava res més a dir i que precedia amb el seu habitual "una cosa més". De fet, Jobs no ha dit la seva última paraula en termes de productes i es preveu que en els dos o tres propers anys l'estratègia d'Apple estigui encara fortament associada als plans del seu creador, la desaparició del qual aquest dimecres ha sigut conseqüència d'una gradual deterioració de salut que va començar quan se li va detectar un càncer de pàncrees.

Durant aquest any, Apple s'ha anat preparant a poc a poc per a la seva vida sense Jobs, que va estar de baixa mèdica des de gener i finalment va renunciar al seu càrrec de conseller delegat el 24 d'agost. El mateix Jobs va aconsellar com el seu successor al capdavant de la companyia Tim Cook, cap d'operacions fins llavors i ara cap visible d'Apple.

Després del seu nomenament, Cook es va apressar a afirmar que l'empresa "no pensava canviar", si bé les borses van opinar diferent i van castigar el traspàs de poders amb una caiguda del 5% del valor dels actius de la companyia, els mateixos que avui amb prou feines s'han ressentit de la mort de Jobs en les negociacions fora d'hora. Caldrà veure com cotitza la defunció demà al mercat Nasdaq.

La primera prova de foc per a Cook i el seu equip va ser el debut del nou iPhone, l'iPhone 4S, desvelat dimarts passat sense la compareixença de Jobs. El nou invent va ser rebut amb tebiesa pels analistes, que s'esperaven l'imprevisible, aquesta "cosa més" tan pròpia de Steve Jobs.

Etiquetes

Més continguts de