Tim Cook es disculpa pels errors dels mapes d'Apple i recomana utilitzar els de la competència

El director executiu demana perdó als clients i els encoratja a fer servir serveis com Google Maps mentre Apple millora els seus mapes

Reuters
2 min
Apple necessita una brúixola

San FranciscoEl director executiu d'Apple, Tim Cook, s'ha disculpat aquest divendres en una carta adreçada als clients pels errors greus en el seu nou servei de mapes, i, en un moviment poc habitual per al gegant del consum electrònic, els ha dirigit cap a rivals com Google Maps.

La inusual disculpa segueix el llançament d'Apple del seu propi servei de mapes a principis de mes, inclòs en el sistema operatiu iOS6, que va incorporat de sèrie a l'iPhone 5 i que molts usuaris dels antics dispositius també s'han descarregat. Els usuaris es van queixar que el nou servei de mapes contenia errors geogràfics i llacunes en la informació, i que no tenia les característiques que van fer de Google Maps un servei tan popular, com les rutes en transport públic o les imatges del servei Street View.

"Estem molt afligits per la frustració que això ha causat als nostres clients i estem fent tot el possible per millorar els mapes", diu Cook a la carta, publicada a la seva pàgina web, i afegeix que l'empresa "no ha satisfet" el seu compromís d'oferir "la millor experiència possible als nostres clients.

I el que encara és menys corrent: Cook suggereix als clients que es descarreguin els serveis rivals de mapes disponibles a l'App Store d'Apple, mentre la companyia millora el producte. "Mentre millorem els mapes, poden provar alternatives mitjançant la descàrrega d'aplicacions de mapes com Bing, MapQuest i Waze, o usar Google Maps o Nokia Maps anant a les seves pàgines web i creant una icona a la pantalla principal per a la seva aplicació web", explica. En aquest sentit, l'expert de tecnologia de l'ARA, Albert Cuesta, detallava fa uns dies com evitar el fiasco dels mapes d'Apple.

Apple sempre ha detestat promocionar serveis rivals, i la penedida disculpa de Cook és una indicació de com l'empresa està canviant sota el director executiu que va substituir Steve Jobs l'any passat, poc abans que aquest morís.

stats