xarxes socials

La mort de Bin Laden bat un nou rècord a Twitter

La xarxa social va generar 3.440 tuits per segon en les hores de més tràfic

Redacció
2 min
Gràfica amb el tràfic per segon a Twitter

BarcelonaLa notícia de la mort d'Ossama bin Laden es va convertir en el tema més comentat a Twitter la matinada del 2 de maig, batent un nou rècord d'emissió de tuits a la xarxa social.

En les hores de més tràfic, entre les 22.45 i les 2.30 de la matinada (hora local de la costa est dels EUA), es van crear 3.440 tuits per segon. En el moment de major intensitat, a les 23.00 hores, es van publicar més de 5.100 tuits per segon. La xifra esdevé la taxa més alta registrada de manera sostinguda en la història de la xarxa social.

Segons xifres difoses avui per l'empresa de màrqueting a Internet Sysomos, durant aquestes hores el nombre total de tuits referents a Bin Laden va arribar al milió.

L'especulació sobre la mort del líder d'Al-Qaida en una operació militar nord-americana va començar a circular a Twitter al voltant de les 22.30 del diumenge (hora local a la costa est dels EUA, més d'una hora abans que Barack Obama ho confirmés per televisió en un comunicat oficial.

A la mitjanit, minuts després que acabés el discurs del president dels EUA, s'havien emès més de mig milió de piulades comentant els fets. Paral·lelament, la notícia ja s'havia esmentat 796 vegades en blocs i 801 vegades en els mitjans de comunicació online.

A les 2.00 de la matinada la xifra de tuits arribava al milió mentre que les publicacions en blocs depassaven les 6.800 publicacions en blocs i les 7.400 notícies.

L'activitat a les xarxes socials generada per la notícia de la mort de Bin Laden va anar minvant als EUA a mida que avançava la nit, a la vegada que augmentava el tràfic al Japó, Austràlia, Indonèsia, Índia, Orient Mitjà i Europa.

Fins a les 8 del matí del dilluns, hora local de la costa est (les 12.00 del migdia, hora catalana), no es van superar els 2 milions de tuits.

En menys de 12 hores, des de l'anunci oficial de la notícia, es van publicar prop de 40.000 articles en blocs i 40.000 notícies en mitjans de comunicació online referents al tema, fet que reflecteix que internautes i periodistes van seguir el que havia passat amb una intensitat similar.

Segons Sysomos, un 63% dels tuitaires sobre la mort de Bin Laden van ser homes enfront d'un 37% de dones.

stats