Publicitat
Publicitat

Desastres al Japó

Dos metges japonesos van utilitzar Twitter per salvar malalts crònics després del sisme

Els doctors van enviar tuits per informar els pacients on podien aconseguir els medicaments. Les línies telefòniques havien quedat inhabilitades

Dos metges japonesos van utilitzar la xarxa social Twitter per contactar amb els seus pacients amb malalties cròniques després del sisme i el tsunami que va patir el país el passat 11 de març. Els doctors van enviar tuits als seus pacients informant-los on podien aconseguir les medicines necessàries, després que les línies telefòniques quedessin inservibles.

Segons informa Reuters, en una carta publicada avui al web especialitzat en medicina The Lancet, els metges Yuichi Tamura i Keiichi Fukuda expliquen que van enviar tuits a 60 pacientes amb hipertensió arterial pulmonar per indicar-los on podien aconseguir les dosis diàries imprescindibles per prevenir un atac cardíac.

“Només hi ha uns 1.000 pacients a tot el Japó amb aquesta anomalia. És una malaltia poc convencional i no hi ha gaires hospitals que subministrin aquests medicaments”, explica Tamura, que treballa en el departament de cardiologia de la Universitat de Keio, a Tòquio.

Els pacients amb hipertensió arterial pulmonar necessiten prendre diàriament un medicament que s'injecta mitjançant un catèter connectat a una vena del coll. El fàrmac preveu la formació de coàguls que podrien provocar insuficiència cardíaca.

Els metges van contactar directament amb 60 pacients que van retuitejar la informació a més de 100. “Alguns pacients no van poder arribar als hospitals, ja que vivien a zones aïllades i devastades pels desastres meteorològics, i en aquests casos els vam enviar les medicines utilitzant cotxes i, en un cas, mitjançant un helicòpter”, afegeix el doctor Tamura.

Cada cop són més els serveis sanitaris d'arreu del món que utilitzen les xarxes socials per contactar i difondre informació amb els seus pacients. No obstant això, segons un estudi realitzat per la Universitat Politècnica de València el passat mes de febrer, només el 5,5% dels hospitals espanyols tenen presència en alguna xarxa social i la utilitzen amb aquesta finalitat.

Més continguts de