Publicitat
Publicitat

cinema a la xarxa

YouTube distribuirà cinema de Hollywood en 'streaming'

El canal de distribució de vídeo està a punt de tancar un acord amb les principals productores cinematogràfiques nord-americanes que permetrà als usuaris visualitzar els seus títols a través de la plataforma 'online'


Tres de les principals productores de Hollywood estan a un pas de tancar un acord que permetrà als usuaris tenir accés a les seves pel·lícules a través de YouTube. Un cop es formalitzi el tracte, Sony Entertainment Pictures, Warner Bros i Universal oferiran les seves pel·lícules en streaming a través de la popular xarxa de difusió de vídeos.

Segons publica The Wrap, algunes productores i diversos estudis independents, com Lionsgate i la col·lecció de Lorber Kino-ricos, ja han començat a llicenciar alguns dels seus títols per al nou servei a través de YouTube.

Fonts properes a The Wrap comenten que el portaveu d'un dels estudis de Hollywood que ha signat acords amb YouTube ha declarat que el servei podria començar com una movie on demand (vídeo a la carta), però podria créixer i acabar sent un servei de venda al públic. The Wrap també apunta que alguns rumors indiquen que Paramount i Fox han declinat, de moment, l'oferta de formar part d'aquest servei i Disney, per la seva banda, "s'ha mostrat indecís".

De moment, YouTube no ha confirmat públicament l'acord amb les productores de Hollywood i un portaveu s'ha limitat a dir que la xarxa ha anat afegint constantment més títols des del llançament del servei de lloguer de pel·lícules a YouTube, fa més d'un any. El portaveu ha afegit que “ara tenim milers de títols disponibles. Fora d'això, no fem comentaris sobre rumors o especulacions".

El servei de vídeo a la carta de YouTube, si es confirma, aconseguiria l'acord més important amb la indústria cinematogràfica nord-americana, després del que van signar tots els grans estudi amb iTunes d'Apple, pel seu servei de lloguer el gener de 2008. Fox, Disney, Warner Bros, Paramount, Universal, Sony, MGM, Lionsgate i New Line es van unir a aquesta iniciativa. Apple cobra 2,99 dòlars (2,05 euros) de tarifa de lloguer per aquest servei, però encara no es coneix quina és la tarifa que faria pagar YouTube.

Aquesta nova estratègia comercial podria facilitar als grans estudis cinematogràfics la possibilitat d'acostar més fàcilment els seus continguts al públic i fer créixer, així, els seus beneficis.

Més continguts de