estrenes cinematogràfiques a la xarxa

YouTube estrena 'First Orbit', una pel·lícula que recrea l'arribada de l'home a l'espai

El canal de vídeos ofereix la 'premiere' del documental 'First Orbit', dirigit per Christopher Riley, que recrea la visió que va tenir Iuri Gagarin, avui fa 50 anys, en arribar a l'espai

Redacció
2 min

BarcelonaYouTube celebra l'arribada de l'home a l'espai, avui fa 50 anys, amb l'estrena del documental First Orbit. El film, dirigit conjuntament per l'escriptor i director de cinema Christopher Riley i l'astronauta Paolo Nespoli, recrea en temps real les imatges que va veure Iuri Gagarin en arribar a l'espai el 12 d'abril del 1961.

Per dur a terme aquest projecte, Riley i Nesponi han treballat amb l'Estació Espacial Internacional per obtenir les imatges que presenten “una nova visió del què Gagarin va veure mentre viatjava a través del planeta”.

“Ajuntant les imatges actuals de l'espai amb la veu enregistrada de Iuri Gagarin el dia que va assolir la fita i la música original del compositor Philip Sheppard, hem aconseguit una pel·lícula extraordinària per compartir amb totes les persones d'arreu del món, el dia d'aquest aniversari històric”, expliquen els mateixos creadors a la pàgina web del projecte.

La pel·lícula comença amb l'inici del viatge espacial de Gagarin i les últimes paraules que l'astronauta va dir abans d'enlairar-se: “Tot el que he fet i he viscut, ho fet per viure aquest moment”. A partir d'aquí, el documental transporta els espectadors a través d'un viatge per l'espai.

First Orbit no només és un homenatge a l'arribada de l'home a l'espai, sinó que també marca un canvi essencial en l'estratègia de continguts de YouTube. Fins ara, el canal s'ha fet popular per distribuir, majoritàriament, clips de vídeo relativament curts i fets pels mateixos usuaris. Aquesta fórmula aviat serà renovada, ja que fa uns dies ens assabentàvem de la notícia que Google planeja invertir part del seu pressupost en farcir YouTube amb continguts originals. First Orbit, doncs, és la demostració de l'aposta que està fent la companyia per oferir vídeos originals, amb més qualitat i amb una durada més llarga.

stats