Publicitat
Publicitat

noves aplicacions a les xarxes

YouTube ofereix les seves URL's escurçades

Amb una clara voluntat d'adaptació a les tecnologies de les xarxes socials, el portal de distribució de vídeos ha començat a servir les seves URL's en format escurçat perquè els usuaris puguin compartir-les més fàcilment a través de Twitter, Facebook o altres plataformes socials

YouTube ha remodelat les seves opcions per compartir vídeos. Ara, quan un usuari clica l'opció 'compartir' d'un vídeo, se li ofereix la direcció web escurçada perquè la pugui publicar a la plataforma social que ell desitgi. La novetat rau en la voluntat d'algunes xarxes socials, com ara Twitter, d'estalviar caràcters en l'emissió dels missatges. 

Fins ara, quan un usuari volia compartir un vídeo penjat a YouTube, tenia la possibilitat d'enviar-lo directament a Facebook o Twitter o bé obtenir la seva direcció URL per tal d'inserir-la on volgués. Amb la remodelació de la funció que presenta YouTube, ara els usuaris aconsegueixen una URL escurçada que dóna accés a la pàgina del vídeo. No obstant, la possibilitat d'exportar-lo directament a comptes de Twitter o Facebook continua a disposició dels usuaris mitjançant uns botons que redirigeixen directament a les respectives xarxes.

YouTube també ofereix la possibilitat a l'usuari d'escollir si vol la URL escurçada del vídeo en alta definició o en format convencional.

Els usuari que utilitzen plataformes com Twitter són conscients de la importància del nombre de caràcters. Cada vegada hi ha més serveis en els que els continguts s'han de cenyir a un nombre concret de lletres o símbols. Per facilitar la inserció de direccions web en aquestes plataformes, s'han desenvolupat varis sistemes que escurcen URL's. Amb aquesta nova funció, YouTube s'ha sumat a aquesta iniciativa, amb una voluntat clara de servir als interessos de tots aquells usuaris que utilitzen serveis que requereixen direccions escurçades.

Més continguts de