Publicitat
Publicitat

Xarxes

Les cinc claus de l'èxit d'Instagram

Ha sigut l'aplicació que més s'ha arrapat de manera integral als mòbils, sense haver de passar per la web

En l'oceà d'aplicacions fotogràfiques, Instagram va saber col·locar-se ràpidament com a puntera en nombre d'usuaris. Aquests són alguns dels elements clau que expliquen el seu èxit.

1. Mòbil

Tot i que hi ha molts serveis a la xarxa que permeten crear col·leccions de fotos per compartir-les amb els amics, Instagram s'ha centrat a adaptar-se al màxim al mòbil i ha deixat de banda la web. Des de l'iPhone –i des de fa una setmana, des de l'Android– es captura la imatge, es tracta, es penja a l'àlbum, s'etiqueta, es geolocalitza i es comparteix a d'altres xarxes socials. De fet, molts usuaris d'Instagram fan bandera de tenir àlbums on només hi pengen fotos preses amb l'smartphone. Aquesta facilitat la convertia en rival directa de Facebook, però al mòbil, justament el flanc que quedava coix a la xarxa de Mark Zuckerberg, ja que penjar-hi fotos des dels smartphones és massa lent.

2. Social

Les fotos no només es comparteixen entre els amics, sinó que, com a Twitter, hi ha seguidors i seguits, de manera que els millors fotògrafs solen rebre l'estímul d'un major nombre de seguidors. L'aplicació ha generat xarxes que es troben fora dels entorns virtuals (la de Barcelona és una de les més actives i veteranes), i el sistema d'etiquetes o 'hashtags' permet trobar nous usuaris a l'entorn de conceptes com #gats, #postesdesol o #menjar.

3. Efectista

Els filtres que incorpora l'aplicació permeten donar una textura 'vintage' a les imatges. Allà on no arriba la càmera, una bona correcció pot fer el fet i tenyir de color sèpia, saturar els vermells o millorar el contrast. Alguns puristes assenyalen amb l'etiqueta #nofiltres les fotos que pengen sense haver manipulat.

4. Sostenible

Creada per dos emprenedors, arriba a la seva venda a Facebook amb només deu treballadors. En un context en què moltes empreses tecnològiques tenen crisis de creixement, Instagram ha sabut mantenir els peus a terra i no estirar més el braç que la màniga, com demostra el fet que triguessin gairebé dos anys a tenir l'aplicació disponible per a Android i que adduïssin que la seva companyia era petita (tot i que tenien un actiu de més de 10 milions d'usuaris aleshores).

5. iPhone

Tot i que limitava el seu mercat, el fet de centrar-se en els iPhones li ha permès adjuntar a la seva marca una dosi d'exclusivitat que li ha aportat valor. Sense ser un producte Apple, respirava els seus valors per tot arreu: fàcil de fer servir, intuïtiu i bonic.

Més continguts de