Publicitat
Publicitat

Xarxes

Les 5 claus del tuit perfecte, segons 'Time'

Investigadors a Hewlett-Packard i la universitat nord-americana d'UCLA han trobat la fórmula dels missatges més populars i més compartits a l'univers Twitter

La ciència ha descobert l'art del tuit perfecte: la combinació de la bona reputació, els enfocaments simples i les marques conegudes. Investigadors de la universitat californiana d'UCLA i de l'empresa Hewlett-Packard han conclòs, segons recull la revista Time, que els tuits més populars –i més compartits– segueixen els mateixos patrons, i han elaborat una fórmula que prediu la popularitat d'una piulada amb una precisió del 84%. Aquestes en són les claus:

1. El tuit ideal inclou un mitjà de comunicació de prestigi, com ara The New York Times, que comparteix l'enllaç a una de les seves notícies. Els científics han desmentit la idea que als usuaris els interessa principalment la informació compartida pels seus amics o per bloguers a l'atzar. Al contrari, el que més se sol compartir són les notícies de qualitat i de fonts fiables.

2. Les històries més populars són les que parlen de marques conegudes, i especialment si es tracta de novetats de la companyia en qüestió.

3. Els temes tecnològics atreuen més usuaris que la resta –incloent-hi els que parlen de famosos o altres institucions–. Els investigadors també han trobat que les històries de salut i estil de vida triomfen a la xarxa. La pàgina web Mashable posa un exemple del tuit perfecte: l'enllaç a un article de 'The New York Times' sobre novetats de la marca Apple.

4. Incloure emoticones a la piulada no ajuda prou a explicar el tuit, malgrat que a qui l'hi afegeix li pugui semblar divertit. Així, redueix les possibilitats d'obtenir un 'retuit'.

5. Els tuits amb exclamacions i, sobretot, escrits en lletres majúscules tendeixen a ser rebutjats: fan mal als ulls. 

Més continguts de