Publicitat
Publicitat

Xarxes

Un concurs a Facebook promet fama mundial al primer participant que mori

El joc, organitzat per l'aplicació 'If I die', assegura que té "una política antisuïcidi molt estricta" i no espera tenir guanyador abans d'un any i mig

La fama que molts persegueixen sense èxit durant tota la vida és el gran premi d'un concurs organitzat a Facebook per l'empresa Willook, que planteja un únic i definitiu repte als participants: ser el primer a morir. La macabra competició és l'última campanya llançada per aquesta companyia israeliana per promocionar 'If I die', una aplicació per a aquesta xarxa social que ofereix als usuaris la possibilitat de gravar un missatge perquè es publiqui al seu mur en cas de defunció.

"Vam tenir aquesta idea des del primer dia que vam pensar a crear aquest servei", explica el fundador i conseller delegat de Willook, Eran Alfonta, que el 2010 va posar en marxa el projecte 'If I die' com una pàgina web i que el 2011 li va donar forma d'aplicació de Facebook. "Creiem que qualsevol persona té dret que les seves últimes paraules siguin conegudes, que el seu llegat sigui públic, i considerem que un concurs [anomenat 'If I die first', és a dir, "Si moro el primer"] seria el més adequat perquè això tingués impacte, explica Alfonta.

Els requisits per participar en aquesta cursa per la popularitat, previ pas per la tomba, són senzills: estar viu, tenir compte a Facebook, instal·lar l'aplicació, entrar a l'opció 'For a chance to world fame' [Per una oportunitat d'aconseguir fama mundial] i deixar un missatge per a la posteritat. L'usuari que mori primer tindrà el seu testimoni pòstum publicat a pàgines web com 'Mashable', una referència a internet amb més de 20 milions de visitants únics al mes, a banda de revistes i mitjans internacionals adherits a la campanya, informa Alfonta.

Prohibit fer trampes

La inscripció, gratuïta, es va obrir dissabte i ja s'hi han apuntat més de 1.200 persones que han acceptat les regles del joc, que deixen molt clar que forçar la pròpia mort és fer trampes. "Si hi ha alguna sospita que es tracta d'un suïcidi o d'una mort deliberada, aleshores no es publicarà. Tenim una política antisuïcidi molt estricta", assegura Alfonta, que vol evitar que 'If I die' es converteixi en una plataforma que fomenti el suïcidi o endolceixi la mort, tot i que sí que la presenta amb sentit de l'humor.

Alfonta reconeix que l'aplicació frivolitza amb el drama de la mort amb l'objectiu de fer-lo atractiu i interessant, i explica que si haguessin optat per un enfoc "més profund" seria "aterridor". De fet, els organitzadors del concurs calculen que el guanyador es coneixerà d'aquí a uns 19 mesos. "No volem que passi aviat, però certament algun dels nostres usuaris morirà", indica Alfonta. 

La campanya es promociona amb frases com "La immortalitat és a la cantonada, juntament amb la mort" o "Aquest és l'únic concurs que no vols guanyar, però que no et pots perdre", i ja ha rebut nombroses crítiques. Alfonta, però, no dóna importància a les veus contràries al projecte, ja que creu que és una cosa que passa amb "totes les aplicacions". "És part de la nostra vida digital. Nosaltres hi afegim un servei de mort digital", argumenta.

Versió de pagament

Més enllà del concurs, l'aplicació 'If I die' té més de 213.000 usuaris registrats des que va arribar a Facebook el 2011, i de moment només ha registrat dues morts. A més, des d'aquest mes ha incorporat una versió de pagament que, per 25 dòlars anuals −uns 20 euros− podran enviar cinc missatges d'un màxim de quinze minuts a persones concretes, tinguin Facebook o no.

Etiquetes

Més continguts de