Publicitat
Publicitat

El 89% de les empreses busquen candidats a les xarxes socials

La més utilitzada és LinkedIn (86%), seguida de Facebook (60%) i Twitter (50%)

Un 89% de les empreses utilitzaran les xarxes socials per buscar candidats durant el 2011. Aquesta és una de les conclusions principals de l'estudi realitzat Career Enlightenment i recollit pel web " Mashable.com".

Segons l'anàlisi dut a terme per aquesta empresa d'orientació laboral especialitzada a internet, durant el 2010 un 92% dels responsables de recursos humans van utilitzar les xarxes socials per seleccionar candidats, o si més no es van plantejar fer ús de les plataformes socials amb aquesta finalitat. La més popular va ser LinkedIn, utilitzada en un 86 % dels casos, seguida per Facebook (60%) i Twitter (50%).

Aquest ús o intenció d'ús ha evolucionat aquest any cap a una absoluta assimilació de les xarxes socials dins dels departaments de selecció de personal. En el portem de 2011, el 80% de les companyies enquestades en l'estudi han utilitzat LinkedIn per trobar candidats, el 45% ha fet ús de Twitter i el 50% ha recorregut a Facebook.

Les empreses no són les úniques que utilitzen les plataformes socials en la recerca de candidats, els mateixos treballadors també les utilitzen per trobar ofertes de feina o oferir-se com a candidats potencials. En aquest sentit, una altra dada que s'extreu de l'estudi és que 14,4 milions de persones han utilitzat les xarxes socials per trobar el seu últim treball.

L'anàlisi també es fixa en la necessitat d'incloure informació útil i poc compromesa en els perfils de les xarxes socials i, en aquesta línia, alerta que un de cada tres seleccionadors rebutgen els candidats basant-se en alguna informació seva que han trobat a través de les plataformes socials.

En conclusió, l'estudi revela que l'ús de les xarxes és efectiu. Segons la infografia, el 65% de les empreses han fet contractes satisfactoris a través de les xarxes socials i, d'aquesta manera, no és estrany que més del 55% de les companyies enquestades es plantegin augmentar la seva inversió en la recerca d'ocupació a través de xarxes socials.

Més continguts de