Publicitat
Publicitat

xarxes

Les cinc raons que pronostiquen la mort de Facebook

Ha perdut el qualificatiu de producte 'nou i fresc' per als joves, s'ha convertit en un aparador excessiu, recol·lecta una quantitat esfereïdora d'informació personal, el seu creixement implica més persones i empreses amb accés a les dades dels usuaris i Google+ ha arribat en el moment idoni

Els darrers dies hem recollit les crítiques que els nous canvis a Facebook han suscitat en els usuaris de la xarxa social, que posen sobre la taula un debat seriós –i cada cop més alarmant- sobre la privacitat dels internautes. Avui acostem l'opinió d'un especialista en xarxes socials, que en un article a The Huffingtong Post cita els cinc motius que pronostiquen la mort de la xarxa social amb més usuaris del món:

1. Ha perdut el qualificatiu de producte "nou i fresc"

L'èxit desmesurat de la xarxa ha fet que una plataforma que es va iniciar com una comunitat d'estudiants als Estats Units ara sigui el lloc de trobada per a un ampli col·lectiu mundial (800 milions de persones). La presència dels pares a la xarxa social és un fet que tira enrere molts joves.

2. S'ha convertit en un aparador excessiu de la vida dels usuaris

Creix l'opinió que el que va néixer com una plataforma per compartir fotografies i connectar la gent ara s'ha convertit “excessivament” en una aparador de la vida dels usuaris. Les noves funcionalitats, especialment el Timeline, exposen a l'usuari a una intromissió més difícil de controlar, i sovint obliguen a respondre –o si més no a haver d'esquivar- preguntes indiscretes sobre la relació que l'usuari manté amb els seus contactes.

3. Recol·lecta una quantitat esfereïdora d'informació personal

Zuckerberg no ha amagat mai la seva ambició de crear la major base de dades personals del món. Facebook emmagatzema cada cop més dades dels seus usuaris que, més enllà de crear una radiografia dels internautes, s'utilitza per fer-los víctimes de la publicitat directa i intrusiva.

4. El seu creixement podria implicar més actors involucrats i amb accés a les dades

En general, desagrada la idea de pensar que el creixement tan acusat de la xarxa social -tant en nombre d'usuaris com en ingressos indirectes- implicarà, molt previsiblement, l'entrada de nous actors amb cert control i accés a les dades dels usuaris. L'imminent sortida a borsa, que ara sembla ajornar-se fins a finals del 2012, farà créixer aquest sentiment.

5. L'arribada de Google+ en el moment idoni

Google+ es podria convertir en una amenaça real a mesura que va sumant usuaris desencantats amb Facebook. La companyia del cercador analitza de prop la seva màxima competidora en el terreny de les plataformes socials, i procura recollir-ne els buits en privacitat i les funcionalitats que disgusten els usuaris. No obstant això, de moment és aviat per pronosticar si Google+ acabarà desbancant Facebook, i per ara se situa a una distància considerable en nombre d'usuaris (uns 43 milions arreu del món, enfront els 800 de Facebook).

Més continguts de