Publicitat
Publicitat

Facebook en 7 xifres

La companyia està valorada en 25.000 milions de dòlars i té 845 milions d'usuaris

Creada el 2004 en una habitació de Harvard per Mark Zuckerberg, Facebook s'ha convertit en pocs anys en la gran plataforma global –a l'excepció de la Xina–, i en una de les icones de l'anomenada societat de la informació, basada en el coneixement compartit.

La companyia, que aquest dilluns ha anunciat que compra la xarxa social de retoc de fotos Instagram, continua creixent en progressió geomètrica (un 3,7% a l'any).

La xarxa ha permès interconnectar milions de persones a tot el món i compartir missatges, enllaços d'internet, vídeos o jocs en línia. Facebook ha ajudat a retrobar amics d'escola i a cultivar amistats llunyanes. La xarxa va créixer en els ambients universitaris però el seu ús s'ha escampat com una taca d'oli i s'ha fet global. Els primers joves que es van fer un compte de Facebook han vist sorpresos com anys més tard els seus pares també se'n feien un i els demanaven de fer-s'hi "amics".

Una de les claus de l'èxit de Facebook és que permet a tercers desenvolupar aplicacions i fer negoci a partir de la xarxa social.

L'1 de febrer, la companyia de Zuckerberg va donar el primer pas per cotitzar a borsa. L'oferta pública inicial va camí de superar la de Google de 2004 o Netscape una dècada abans.

Facebook en 7 xifres

Valoració de la companyia: 83.500 milions de dòlars (63.343 milions d'euros).

Usuaris: 845 milions.

Ingressos el 2011: 3.700 milions de dòlars (2.817 milions d'euros), davant els 1.974 milions (1.498 milions d'euros) del 2010.

Beneficis: 1.000 milions de dòlars (770 milions d'euros). La majoria, gràcies a la publicitat (83%) i els jocs (12%).

La companyia està valorada en 25.000 milions de dòlars.

El 28,4% de Facebook pertany a Zuckerberg.

El fundador de la companyia es va gastar l'any passat 800.000 dòlars (608.000 euros) en avions.

Etiquetes

Més continguts de