Les xarxes empenyen grans anunciants a fugir de 'La Noria' pel tractament del cas Marta del Castillo

Una campanya a internet fa que alguns anunciants demanin disculpes i retirin la publicitat del programa que va entrevistar la mare del 'Cuco'

Dani Sánchez
2 min

BarcelonaUn comentari al perfil de Facebook de l'empresa d'embotits Campofrío ha estat l'origen d'una fugida d'alguns grans anunciants del programa de televisió La Noria. Alguns internautes van engegar, arran de l'entrevista a Rosalía García, la mare del Cuco, condemnat per la desaparició de Marta del Castillo i que es va emetre dissabte passat, una campanya contra els anunciants que patrocinaven el que consideren "una immoralitat". García hauria cobrat uns 10.000 euros per l'entrevista, tot i que la cadena no ha confirmat la quantitat.

L'empresa Campofrío va respondre a un d'aquests comentaris demanant disculpes i anunciant que retiraran de manera urgent la publicitat d'aquest espai: "No només ens solidaritzem amb la seva petició sinó que també demanen disculpes (malgrat que ignoràvem aquests continguts tan lamentables) i hem donat una ordre urgent a la nostra agència de mitjans per cancel·lar qualsevol espot a La Noria de manera indefinida". L'empresa afegia que comparteixen "al 100%" la "repulsa per aquests fets".

La reacció ha tingut un efecte demolidor a les xarxes socials. A banda d'ocupar la llista de Trending Topics de Twitter a l'Estat espanyol, la marca d'embotits ha vist com el seu mur de Facebook es desbordava amb comentaris de suport a la seva decisió. El nombre d'amics de Campofrío a la xarxa social ha crescut i alguns comentaris, fins i tot, asseguraven que serien nous compradors: "Enhorabona per la vostra decisió. A partir d'ara compraré els vostres productes".

Campofrío ha estat la primera, però no l'única marca en retirar els anuncis del programa. Més tard han estat la lletera Puleva i la farmacèutica Bayer les que s'han pronunciat en el mateix sentit. Mentre Puleva ha dit que no vol "tenir res a veure amb cap programa on aparegui aquesta senyora", Bayer ha demanat disculpes per l'anunci i ha dit que ha donat instruccions perquè la publicitat no coincideixi amb el programa.

Jordi González els acusa d'oportunisme

La reacció de La Noria tampoc s'ha fet esperar. Jordi González, conductor del programa ha escrit un tuit en què acusava les marques d'oportunisme: "Estudiants i aficionats al màrqueting: una empresa d'embotits ha vist l'oportunitat d'una campanya d'imatge que li surt gratis. I l'ha aprofitat". Puleva i Bayer en deuen haver pres nota.

stats