Publicitat
Publicitat

Xarxes

Entre el 10% i el 15% de les ressenyes publicades a les xarxes socials el 2014 seran falses

Cada vegada més empreses pagaran per aconseguir comentaris favorables que els ajudin a augmentar el nombre de seguidors

Entre el 10% i el 15% de les ressenyes que hi haurà publicades a les xarxes socials el 2014 no seran opinions espontànies, sinó encàrrecs de les mateixes companyies per augmentar l'impacte dels seus productes i serveis, segons un estudi de la consultora Gartner. En un comunicat, l'empresa manté que la confiança cada vegada més gran que els consumidors dipositen en les classificacions i ressenyes de les xarxes socials farà que la inversió de les empreses en comentaris pagats augmenti. 

"Amb més de la meitat de la població internauta del món present a les xarxes socials, les organitzacions estan intentant trobar noves formes de construir comunitats de seguidors més grans, generar vídeos més exitosos, recollir més opinions positives que els seus competidors i més 'm'agrada' a les seves pàgines de Facebook", indica la consultora. En aquest context, molts experts en màrqueting han optat per pagar per aconseguir aquestes ressenyes favorables i així intentar, amb un boca-orella forçat, captar l'atenció dels nous usuaris, millorar la seva reputació 'online' i augmentar les vendes i la fidelitat dels clients. 

Tot i així, la consultora alerta que les companyies que duguin a terme aquestes pràctiques s'enfrontaran, si surten a la llum, al perill del descrèdit social i a les multes econòmiques. 

Més continguts de