Publicitat
Publicitat

XARXES SOCIALS

Els polítics 2.0 són els més votats

Un estudi de l'agència Ketchum Pleon indica que els candidats amb més presència i activitat a la xarxa van aconseguir millors resultats a les eleccions del 22-M

Els candidats que van utilitzar més activament les xarxes socials durant la campanya preelectoral del 22-M van aconseguir millors resultats a les urnes. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi “Utilitat dels mitjans socials en els resultats electorals del maig del 2011”, realitzat per l'agència de relacions públiques Ketchum Pleon.

L'estudi subratlla els casos d'èxit d'Esperanza Aguirre, presidenta de la Comunitat de Madrid, i del candidat del PP a Extremadura, José Antonio Monago. Aguirre té més de 49.000 fans a Facebook i més de 30.000 seguidors a Twitter i el seu equip de comunicació actualitza freqüentment els seus perfils. Monago va utilitzar una estratègia comunicativa amb un alt índex d'interacció amb els usuaris durant tota la campanya. Un cas oposat és el de l'ex-alcalde i candidat socialista a Barcelona, Jordi Hereu, amb una escassa activitat a la xarxa durant la campanya.

L'excepció a la norma és Francisco Camps, que va aconseguir la majoria absoluta a la comunitat de València sense tenir cap perfil propi a la xarxa.

Més continguts de