Quan el 'Community Manager' rellisca: 10 errors sonats comesos a Twitter

Perdre els estreps, confondre el compte personal o professional o calcular malament la ironia són els errors més freqüents

Ara
5 min

BarcelonaL'ofici de Community Manager té el perpetu risc de clicar primer i pensar després. La ficada de pota del responsable del Twitter d'US Airways, que va enviar a la xarxa una fotografia pornogràfica, és només l'últim exemple de 'fails' protagonitzats pels gestors de xarxes d'institucions i companyies. Recordem 10 casos sonats:

1. El PSOE contra els seus propis candidats

Piulada des del compte @PSOE

Des del compte general del @PSOE es va enviar el següent missatge, el 15 de gener de 2012, en ple debat successori: "Amb una candidata podem anar a pitjor. I amb l'altre no anem enlloc. Què ha passat amb la pedrera?". L'opinió personal del Community Manager es colava així en el canal oficial de comunicació del partit que ho va atribuir –en un clàssic del gènere– a un hackeig "d'algun gracioset".

2. De bars amb el 'Community' del PP

Piulada des del compte @PPopular

El compte oficial de Twitter del PP va piular el següent críptic missatge: "'No estic aquí per cobrir-te l'esquena' #Sónelsmeusamics després de fotre'm una hòstia en un bar". El missatge es va emetre quan faltava un mes per a les eleccions del 2011 i va ser àmpliament retuitejat i comentat. Al cap de pocs minuts esborraven el missatge i demanaven disculpes per l'error, però no aclarien el sentit últim del missatge inicial.

3. El 'Diario La Hora' de Xile i una informació no sol·licitada

Piulada des del compte @DiarioLaHora

Els mitjans de comunicació tenen comptes de Twitter a través dels quals promocionen els seus titulars i informacions. Però alguna cosa va fallar, quan des del xilè 'Diario La Hora' es va enviar el missatge "He anat a fer caca", una informació que no reclamada per cap lector. El responsable del missatge, que va confondre el compte personal amb el professional va tenir l'humor d'explicar el seu error al diari: "Quan vaig sortir del bany, hi havia un estrany silenci a la redacció. Era el so de la catàstrofe", escrivia. Però no va perdre la feina. El compte de Twitter del diari aclaria: "Gràcies a tots els que pregunten. Segueixo aquí, en el meu lloc de feina. :) Seguim amb les notícies".

4. L'humor negre involuntari de Red Bull

Piulada des del compte @redbullESP

Les ganes de ser enginyós a Twitter casen malament quan s'està parlant d'un tema seriós com una mort. Ho va comprovar la marca Red Bull, arran de la mort de l'esportista extrem i presentador de televisió Álvaro Bultó. "Ens deixa Álvaro Bultó, un amic que sempre va volar molt alt". Tenint en compte que la mort va ser perquè no se li va obrir un paracaigudes mentre practicava windfly, l'elecció del comiat no va ser precisament afortunada i va generar moltes crítiques dels usuaris.

5. ...o de Comissions Obreres

Piulada des del compte @ccooclm

Quan va morir l'empresaria Rosalia Mera, primera dona d'Amancio Ortega, la secció de Castella La Manxa de Comissions Obreres va fer un tuit-obituari curiós: "El buit que deixa Rosalia Mera (DEP) a la llista #Forbes ja l'ha ocupat algú altre. Que també es morirà, tard o d'hora".

6. Quan el client no sempre té la raó

Piulada des del compte @adidasCO

La marca Adidas va dissenyar la nova samarreta de la selecció de Colòmbia. Però no a tothom li va agradar. El Community Manager de la marca al país va fer pública, des del compte d'Adidas Colombia, què en pensava de les crítiques: "Si no els agrada la nova samarreta de la Selecció de Colòmbia doncs no la comprin, ramat de descerebrats. Colòmbia està plena de 'criticons'".

7. Però també els perills de donar-li sempre la raó

Piulada des del compte @fnacESP

Un soci de la FNAC es queixava de la gran quantitat de comunicacions que rebia dels grans magatzems culturals. Ho feia enfadats i dient-los 'Soplapollas'. Al mal temps, bona cara, la resposta que va obtenir el soci començava amb un irònic "Hola! Aquí els 'soplapollas'". En pocs dies la resposta acumulava més de 1.000 retuits i encetava un debat professional sobre quin tipus de resposta han de donar els Community Managers davant d'interpel·lacions agressives.

8. La bona gent de Detroit

Piulada des del compte @Chrysler

Twitter és un bon lloc on abocar-hi, en forma de missatges punyents, les contradiccions que sotgen la vida. Però si des del compte de la marca Chrysler es piula "És irònic que Detroit sigui coneguda com la ciutat del motor i que tot i així aquí ningú tingui puta idea de conduir", el resultat és evident: tuit esborrat, disculpa pública i un Community Manager més engreixant les llistes de l'atur.

9. Pere Navarro es revolta contra el borreguisme

Piulada des del compte @pere_navarro

"Perdoneu però és que era obligatori veure l'entrevista al #presidentMas? Em vindran a buscar els mossos per deslleial o algo? Quin borreguisme". Aquest va ser el missatge que es va piular des del compte de Pere Navarro, líder dels socialistes catalans, el dia que entrevistaven el seu rival polític. En un primer moment es va suggerir que es tractava d'un hackeig de compte, però l'endemà es va reconèixer que havia estat un error d'un dels tècnics de comunicació, que va piular sense validar el tuit amb un responsable. L'autor de la piulada va ser rellevat de la feina.

10. Toni Cantó imita Mariano Rajoy

Piulada des del compte @ToniCanto1

Però que els polítics gestionin el seu compte tampoc no els evita caure en l'error o el càlcul equivocat. Toni Cantó, exercint de 'Community Manager' d'ell mateix, va pensar que incorporaria a Twitter les seves habilitats com a intèrpret. I, així, va piular el que se suposava que era una imitació del president Rajoy i la seva característica dicció: "No queríaish comparecencia? Puesh osh la voy a poner el día una de agoshto, a ver como osh lo montáish con vuestrash familiash". Al cap d'una estona reconeixia: "Sento la imitació d'abans. La veritat és que no procedia".

stats